به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ابراهیم گشتاسبی شنبه در نخستین نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه شیراز دارای سابقه ای 60 ساله در تولید علم و تربیت دانشمندان در حوزه های مختلف است گفت : روند تولید علم و تاکید بر ایجاد و گسترش شرکت ها ی دانش بنیان از جمله اولویت های ماست.
وی گفت: دردوره مدیریت جدید سعی می شود با توجه به اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه عملکرد درخشانی داشته باشیم .
سرپرست دانشگاه شیرازبا بیان اینکه انتخابات پیش رو ازاهمیت بسزایی برخورداراست وباید فضای گفتمان سیاسی مطابق با مصالح کشور برای حضورچشمگیر مردم درانتخابات فراهم شود گفت:دانشگاه شیرازدراین عرصه وظیفه دارد برای همه تشکل های سیاسی شناسنامه دار و قانونی به ایجاد فرصت گفتمان برای همه تشکل های سیاسی قانونی به عنوان یک اصل در دانشگاه بپردازد، برگزاری نشست ها و میتینگ های سیاسی دراین عرصه با مجوزهای بالادستی و با هماهنگی هایی که با مراجع ذیصلاح انجام می شود انجام می گیرد و دانشگاه دراین زمینه همه مولفه های لازم برای حفظ آرامش و در عین حال فراهم شدن فضای گفتمان سیاسی را مد نظر دارد .

** سال 93 لغو سخنرانی علی مطهری به دانشگاه ابلاغ نشد
وی درپاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره رخدادهای حضور اسفند ماه سال 93 علی مطهری، نماینده مجلس در شیراز گفت: لغو سخنرانی مطهری نیاز به مصوبه بالادستی داشت،مسئولان وقت فرمانداری شیرازاین مصوبات را به دانشگاه منعکس نکردند، مطهری فرزند استاد شهید مطهری و از جمله شخصیت های سیاسی و نماینده مجلس است و دانشگاه نمی تواند راسا و بدون مجوزهای بالادستی مجلس سخنرانی خاصی را لغو یا ابقا کند.
گشتاسبی با بیان اینکه ما نمی توانیم نیت خوانی کنیم گفت:مجوزهای سخنرانی دردانشگاه از مراجع بالادستی صادر می شود،ما نمی توانیم نیت خوانی کنیم وازمفاد سخنرانی افرادی که به دانشگاه می آیند با خبر نیستیم،اگر سخنرانان یا میهمانان تشکل های سیاسی مغایر با خطر قرمزها حرفی بزنند یا سخنی بگویند خودشان باید پاسخگو باشند .

** آمادگی دانشگاه برای سنجش اثرات پارازیت ها
وی همچنین درباره پرسش دیگری پیرامون تابش ها ، تشعشعات ، امواج مزاحم و پارازیت ها گفت: دانشگاه برای سنجش تشعشعات پارازیت ها و امواج در شیراز آمادگی دارد، اگر دراین عرصه مسئولیتی درباره اندازه گیری پارازیت ها به دانشگاه واگذار شود آمادگی داریم تا با مجوزهای لازم وارد این عرصه شویم ، تاکنون دراین زمینه دانشگاه ورودی نداشته اما مرکز سنجش تشعشعات دانشگاه می تواند دراین زمینه کارعلمی انجام دهد .

** پژوهش با ابزار کهنه ناممکن است
سرپرست دانشگاه شیراز همچنین با بیان اینکه ترمیم زیر ساخت های علمی و پژوهشی از اولویت های این دانشگاه است گفت: برخی ازملزومات پژوهشی دردانشگاه عمری 50 ساله دارند ، این وسایل و تجهیزات آنقدر مورد تعمیر قرار گرفته که دیگر جایی برای تعمیرات آن نیست، نوسازی و جایگزینی وسایل و ترمیم زیر ساخت های علمی و پژوهشی دراین زمینه نیز از اولویت های ماست .
وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه رقیب بخش خصوصی در تولید علم و پژوهشگری نیست گفت : به رغم آنکه 15 میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاه در سال گذشته تخصیص پیدا نکرد اما سعی کرده ایم با استفاده از منابع موجود به توسعه پژوهش و تولید علم بپردایم ، دانشگاه دراین حیطه از 50 درصد اعتبارات دولتی و 50 درصد مشارکت منابع و درامد ها ی دانشگاه استفاده می کند .

** یک زمین دو دانشگاه
گشتاسبی همچنین با اشاره به اختلافاتی که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برسر اراضی موسوم به موقوفه نمازی به وجودآمده بود گفت:با همکاری و ورود استانداری فارس به این موضوع وایجاد زمین مناسب برای احداث بیمارستان نمازی شماره 2 در شیراز این موضوع فیصله پیدا کرد.
او ادامه داد: دانشگاه شیراز و علوم پزشکی دو دانشگاه بزرگ شیراز هستند و ما مراودات علمی خوب با علوم پزشکی داریم ، تنها راه توسعه دانشگاه شیراز همین اراضی موجود است و این اراضی را نمی توانیم به هیچ ارگان دیگری واگذار کنیم .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده :‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.