رئیس کل دادگستری فارس از رهایی یک محکوم به قصاص در این استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تلاش اعضای شعبه کوپن شورای حل اختلاف رستم، اولیای دم مقتول به احترام ماه مبارک رمضان و در شب های قدرو با توسل به مولای متقیان حضرت علی (ع) ازقصاص قاتل صرف نظر نموده وقاتل پس از7 سال ازچوبه دار رهایی وفرصت زندگی دوباره یافت.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اعلام این خبر، گفت: پس از صدور حکم محکومیت قاتل و تأیید تجدید نظر و نیز وصول استیذان حکم اعدام، این پرونده در اردیبهشت سال 1399 جهت ایجاد مصالحه به شعبه کوپن شورای حل اختلاف رستم ارجاع واعضای این شعبه وارد مراحل ایجاد صلح و سازش بین دو خانواده شدند.

وی اضافه کرد: اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس با برگزاری چندین جلسه و استفاده از ظرفیت معتمدین و ریش سفیدان توانستند اولیای دم را از قصاص منصرف نمایند و زندگی دوباره ای به جوان پشیمان بخشیدند.

موسوی با قدردانی از گذشت و بخشش خانواده مقتول در این ماه مبارک افزود : رمضان، ماه خودسازی و تزکیه نفس انسان است و درک این ماه موجب تقرب انسان به خداوند شده و نورانیت خاصی به انسان روزه‌دار می‌بخشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با قدردانی از تلاش رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رستم ، حضور و نقش معتمدین و ریش سفیدان را در حل وفصل چنین پرونده هایی که به صلح و سازش ختم می شود را مهم خواند و تصریح کرد: استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان می تواند در گسترش مصالحه و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه موثر باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.