فاز اول دانشگاه جدید صنعتی شیراز طی مراسمی و با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس و جمعی از مسئولان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها افتتاح شد.

فاز نخست دانشگاه جدید صنعتی شیراز، طی آیینی پیش از ظهر پنجشنبه 9 مرداد، در شهر جدید صدرا، در زمینی به وسعت ٣۶ هکتار با حضور دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار فارس، افتتاح شد. فاز دوم این مرکز آموزش‌عالی به وسعت 84 هکتار احداث خواهد شد.

به گزارش جماران، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح این دانشگاه بیان کرد: توسعه کانون علم و دانش و مایه مباهات است و امید است دانشگاه صنعتی شیراز موجب جاذبه بیشتر برای شهروندان صدرا شود.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه تعهداتی که بر ما فرض است تا این دانشگاه به نحو شایسته به اتمام برسد را اجرایی خواهیم کرد، خطاب به رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: دغدغه‌ای نداشته باشند، سازمان برنامه و بودجه در کنار شما خواهد بود.

معاون رئیس جمهور همچنین در واکنش به درخواست امام جمعه صدرا مبنی بر مساعدت برای ایجاد یک باب منزل و دفتر برای امام جمعه این شهر، عنوان کرد: دولت در حد توان و مقدورات خود در کنار یک مرکز علمی، تلاش خواهد کرد تا یک مرکز فرهنگی هم شکل گیرد.

علویان مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز با بیان اینکه این مرکز آموزش‌عالی از سال ٨٣ راه‌اندازی شده و امروز دارای ١٠ دانشکده در ٥٢ رشته است، گفت: رویکرد ما تحصیلات تکمیلی است و محدودیت فضا، موجب شده بود تا تعداد کمتری پذیرش کنیم.

علویان‌مهر با بیان اینکه احداث فضای جدید امکان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی را هم فراهم خواهد کرد، افزود: محدود به توسعه فیزیکی در دانشگاه نیستیم و این دانشگاه رشد خوبی به لحاظ علمی و کیفی داشته و در دو سال اخیر جزو ٤٠ دانشگاه برتر کشور و ١٥٠ دانشگاه برتر دنیا فرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.