مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از ایجاد 10 هزار فرصت شغل در روستاهای این استان طی 2 سال گذشته خبر داد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: طی ۲ سال گذشته تاکنون افزون بر ۱۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای این استان ایجاد شده است.

به گزارش جماران، سید کمال پاک‌فطرت، با اشاره به ایجاد 10 هزار فرصت شغل در روستاهای استان فارس طی 2 سال گذشته، گفت: یکی از دغدغه‌های مسئولان طی سال‌های اخیر مهاجرت روستاییان به شهرها بود که در استان فارس با همراهی و همکاری دهیاران و شوراها و کمک‌های دولت که منجر به راه‎اندازی کسب و کارهای خانگی در روستاها شد تعداد قابل توجهی از روستاییان به روستاها بازگشتند.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی مذکور در روستاهای استان ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او اظهار داشت: علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، انجام اقداماتی در جهت زیباسازی روستاها، جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌ها و پسماندها، ساخت پارک‌ها و سایر فعالیت‌های عمرانی با همراهی و همکاری دهیاران و شوراها سبب بهره‌مندی روستاییان از امکاناتی مطلوب‌تر و ایجاد انگیزه بازگشت روستاییان مهاجرت کرده به روستاها شد.

پاک‌فطرت‌، ضمن گرامیداشت ۱۴ تا بیستم تیرماه هفته نکوداشت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها افزود: شکل‌گیری و استقرار شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران از سوی شوراها به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را می‌توان از بزرگترین افتخارهای نظام در جهت تحقق مردم‌سالاری دینی، تقویت نهاهای محلی و مدنی و نقطه عطف در پیوند حاکمیت با مردم دانست.

وی، با اشاره به وجود ۲ هزار و ۱۰۰ دهیاری در فارس گفت: دهیاران و شوراها در جهت اهداف نظام و با اقداماتی که انجام داده‌اند تغییرات و تحولات چشمگیری را طی این سال‌ها در روستاهای استان رقم زده‌اند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس ادامه داد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز نقش دهیاری‌ها و شوراهای روستایی بسیار پررنگ و اثرگذار بود و با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مراکز بهداشت اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.