مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن حدود۵۰ هزار واحد مسکن به متقاضیان در این استان واگذار خواهد شد، گفت: برای این اقدام حدود ۵۰۰ هکتار زمین آماده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اعلام خبر اختصاص 500 هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در این استان، گفت: 50 درصد از خدمات زیربنایی و 80 درصد از خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان فارس در دولت تدبیر و امید انجام شده است

به گزارش جماران، جعفر زاهدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص 500 هکتار زمین به طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس، گفت: در استان فارس تاکنون ۵۰ هزار نفر طی ۲ مرحله در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده‌اند، گفت: پایش ثبت نام شدگان مرحله اول به اتمام رسیده و پایش ثبت نام شدگان مرحله دوم نیز مراحل نهایی را طی می‌کند.

زاهدی با یادآوری اینکه متقاضیان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده گذاری دریافت خواهند کرد، گفت: مابقی قیمت تمام شده هر واحد، منهای قیمت زمین، توسط متقاضی طی ۲ سال و به شکل اقساطی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین در خصوص مسکن مهر نیز گفت: در استان فارس ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر احداث شد که ۴۵ درصد از کل این واحدها توسط دولت تدبیر و امید تکمیل شده است.

او با بیان اینکه ۵ درصد از کل واحدهای مسکن مهر در فارس به دلیل مشکلات مختلف حقوقی، هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال، مشکلات این واحدها مرتفع و آماده واگذاری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس یکی از مباحث مهم در پروژه‌های مسکن مهر را خدمات زیربنایی و روبنایی نظیر فاضلاب، مدرسه، درمانگاه، کلانتری و .... دانست و گفت: کمبود این خدمات در پروژه‌های مسکن مهر احداث شده در فارس، به شدت احساس می‌شد.

زاهدی با بیان اینکه ۵۰ درصد از خدمات زیربنایی و ۸۰ درصد از خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان فارس در دولت تدبیر و امید انجام شده است، گفت: این فعالیت‌ها همچنان تداوم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: بالغ بر ۸۰ درصد از کل محوطه‌سازی‌ها شامل معابر لازم در سایت‌های مسکن مهر و خیابان‌های منتهی به این مجموعه‌های مسکونی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اجرایی شده و هنوز هم ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.