با وقوع زلزله های پی در پی در حوالی بیرم لارستان و شهرستان خنج مراکز اورژانس در استان فارس به حالت آماده باش درآمدند

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وقوع زلزله های پی در پی در حوالی بیرم لارستان و شهرستان خنج مراکز اورژانس در استان فارس به حالت آماده باش درآمدند و شامگاه ۲۰ خرداد تیم‌های ارزیاب و واکنش سریع برای بررسی وضعیت به محل اعزام شدند.

به گزارش جماران، محمد جواد مرادیان روز چهارشنبه با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای امدادرسانی به مجروحان احتمالی، گفت: با پیگیری مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه ، تمامی بیمارستان ها در شهرهای همجوار و شیراز، پایگاه های اورژانس شهرستان‌های همجوار و شیراز و مراکز پیام اورژانس از جمله مراکزی بودند که در نخستین دقایق پس از وقوع زلزله آمادگی های لازم را برای امدادرسانی کسب کردند.

وی ضمن اعلام آمادگی استان های هرمزگان و بوشهر در خصوص اعزام تیم های درمانی به محل، گفت: پس از وقوع زلزله دوم به بزرگی ۷/۵ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه، اورژانس استان های هرمزگان و بوشهر نیز آمادگی خود را برای هرگونه کمک به مناطق زلزله زده اعلام کردند.

دکتر مرادیان افزود: هر چند خوشبختانه گزارشی از آسیب به هم استانی های عزیز به ثبت نرسیده است، اما ستاد مدیرت بحران دانشگاه در حال آماده باش تا پایدار شدن وضعیت در مناطق زلزله زده می ماند و بالگردهای اورژانس هوایی فارس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ویژه اورژانس شیراز در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه توصیه کرد: ساکنان مناطق زلزله زده خونسردی خود را حفظ کنند، از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز کنند، مواظب کودکان و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره های شیشه ای خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.