به گزارش خبرنگار مهر، «آثار تاریخی بیستون» به معرفی آثار تاریخی مجموعه باستانی بیستون کرمانشاه از ماقبل تاریخ تا دوران قاجاریه می‌پردازد.

چاپ اول این کتاب در آبان ماه سال ۹۶ اتفاق افتاد و نویسنده، کل مبلغ فروش آن را به مردم زلزله زده غرب کشور کمک کرد و تمام اقشار مختلف جامعه از این کار خداپسندانه حمایت کردند و به علت تقاضا دوباره در اردیبهشت ۹۹ چاپ دوم این اثر ارزشمند به بازار نشر راه یافت.

این متخصص زبان و خطوط باستان پیرامون کتاب یادشده به خبرنگار مهر، گفت: منطقه تاریخی و اکوتوریستی بیستون در ۲۵ کیلومتری شرق کرمانشاه، در مسیر کرمانشاه به تهران و در جوار کوه بیستون قرار دارد؛ بیستون، گنجینه تاریخ بشری است که به جرأت می‌توان گفت که از آغاز تمدن بشری تا دوره قاجاریه شاید نتوان جایی را به تکامل آن یافت.

یزدانی، تصریح کرد: وضعیت استثنایی بیستون موجب شده تا این گنجینه تاریخ بشری را نیز دروازه زاگرس بنامند؛ سنگ نبشته بیستون، به عنوان نخستین متن تاریخی شناخته شده ایرانی که توسط کهن‌ترین تاریخ‌نویس ایران زمین، یعنی داریوش اول هخامنشی، بر سینه صخره این مکان حک شده‌است، امروزه توانسته است‌، دانشمندان، تاریخ‌نویسان، جهانگردان و علاقمندان بسیاری را از سرتاسر جهان به این مکان بکشاند.

از این نویسنده و پژوهشگر شیرازی تاکنون ۳۲ عنوان کتاب منتشر شده است که ۱۳ کتاب در زمینه ایران باستان است که برخی عبارت از راهنمای جامع کتیبه‌های ساسانی، سنگ‌نبشته های ساسانی در فارس، آثار تاریخی بیستون، ویثانسک، نبشته‌های داریوش بزرگ (به زبان انگلیسی)، سنگ‌نبشته داریوش در بیستون، آموزش خط اوستایی، آموزش خط میخی برای کودکان و… هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آثار تاریخی بیستون» در ۱۴۸ صفحه در قطع وزیری و توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.