جمال رازقی، چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان فارس در شیراز افزود: بیماری کرونا بخش اقتصاد کل جهان را گرفتار کرده و افراد و کسب و کارهای زیادی از این بیماری آسیب دیده‌اند که فعالیت‌های حمایتی از بنگاه‌ها و کسب و کارها برای ادامه فعالیت آنها باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولت در شرایط سختی قرار دارد و به تنهایی قادر به حمایت از بخش‌های مختلف آسیب دیده از بیماری کرونا نیست لذا همه افراد و بخش‌ها در این زمینه مسوولیت دارند و حمایت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی از جمله تامین اجتماعی، مالیات و بانک‌ها از اقتصاد استان باید مدیریت شده و با دقت پیگیری شود.
او اظهار داشت: فضای کسب و کار استان از مهمترین مسائل در دوران پساکروناست که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه، باید حرکت جدی و تصمیم‌های اساسی برای رونق و تحرک در این زمینه در استان اتخاذ و عملیاتی شود.
رییس اتاق بازرگانی فارس گفت: فضای کسب و کار استان دستخوش تغییر شده و تصمیم‌ها نیز بر اساس نیاز و منطبق با شرایط باید تغییر کند.
او اضافه کرد: بر اساس آخرین پایش انجام شده در کشور، هم اینک فضای کسب و کار فارس در رتبه نهم کشور قرار دارد که این جایگاه شایسته استانی مانند فارس نیست.
رازقی گفت: سال 98 در برخی فصول، فارس در بحث فضای کسب و کار در بین سه استان برتر کشور قرار گرفت که با توجه به منابع این استان بازگشت به این جایگاه امکان‌پذیر است اما نیاز به همکاری، همدلی و هماهنگی همگان دارد.

لزوم اقدام فوری برای حل برخی مشکلات ناشی از کرونا در حوزه گردشگری
رییس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته به تاق بازرگانی فارس هم گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، حوزه گردشگری و کسب و کارهای وابسته آن با مشکلاتی مواجه شده که برخی از این مشکلات نیازمند اقدامات با فوریت زمانی و کوتاه مدت و برخی نیز نیازمند راهکارهای میان مدت هستند.
سهراب شرفی افزود: در بحث آسیب‌های کسب و کارهای حوزه گردشگری ناشی از شیوع بیماری کرونا، توجه به زیرساخت‌ها از جمله اقدامات مهمی است که در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته تا بتوانیم پس از مهار کامل این بیمار،ی پذیرای گردشگران باشیم.
وی در مورد برخی کاستی‌های صنعت گردشگری در این استان هم بیان داشت: نبود ایستگاه اتوبوس‌های گردشگری در مقابل هتل‌ها برای جا به جایی آسان گردشگران، نبود پلیس توریست برای راهنمایی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات گردشگران، یکپارچه نبودن ساعات کار اماکن تاریخی و باغ‌های گردشگری شهر شیراز، عدم اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه برای حل موضوع‌های مرتبط با گردشگران خارجی و عدم ساماندهی درهای ورودی حرم مطهر شاهچراغ (ع) از جمله این مشکلات و کاستی‌هاست.
شرفی، همچنین تشکیل شورای گردشگری فارس را با هدف ایجاد یکپارچه‌سازی اقدامات و فعالیت‌ها در حوزه گردشگری این استان و جلوگیری از اتخاذ تصمیم‌های جزیره‌ای، ضروری دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.