رضا بدیعی فرد، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا در ابتدا باعث کاهش ۸۰ درصدی تعداد پروازهای داخلی و لغو کامل پروازهای خارجی شد اما امروز و با توجه به کاهش برخی محدودیت‌ها این عدد به ۵۰ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در بحث پروازهای خارجی نیز هم‌اینک پروازهایی به شکل صرفا یک طرفه انجام می‌شود که این پروازها هموطنانمان را از دیگر کشورها وارد کشور می‌کند اما هیچ مسافری را خارج نمی‌کند.
او افزود: در این پروازها بحث درآمدی مطرح نیست و با هماهنگی وزارت امور خارجه هموطنانی که قصد ورود به کشور را دارند توسط پروازهای یکطرفه وارد کشور می‌شوند و به محض ورود برای اطمینان از سلامت کامل، مراحل مختلف تست و آزمایش را طی ‌می‌کنند.
بدیعی فرد، با اشاره به اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضد عفونی منظم و اقدامات سختگیرانه تاکنون هیچ موردی از وجود کرونا در فرودگاه شیراز مشاهده نشده گفت: در فضای داخل فرودگاه مسافران ملزم به رعایت فاصله اجتماعی هستند و شرکت‌های هواپیمایی نیز ملزم هستند قبل از ورود مسافر به فضای داخل هواپیما ماسک و دستکش در اختیار مسافران قراردهند.
مدیر کل فرودگاه‌های فارس افزود: رعایت این مساله لازم و ضروری است و چنانچه هر یک از شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه کوتاهی کنند تخلف آنها به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش داده خواهد شد.
او افزود: هم‌اینک به طور متوسط روزانه ۵۰ پرواز داخلی از طریق فرودگاه بین‌المللی شیراز انجام می‌شود.
وی از شهروندانی که قصد انجام سفر از طریق هوایی دارند توصیه کرد که حتما نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.