به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه شیراز به همراه اعضای هیأت رئیسه از پایلوت راه اندازی شده تولید الکل در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت امور قرار گرفت.

دکتر مسعود ریاضی، رئیس دانشکده در ابتدا با اشاره به توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز اعلام کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و کمبود مواد ضدعفونی، حضور و نقش آفرینی اساتید دانشکده توانست این تهدید را تبدیل به فرصت نماید.

وی افزود: بر اساس نیاز کشور و دانشگاه در این بحران، حرکتی جهت تولید الکل و مواد ضد عفونی در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز آغاز شد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز، گفت: در ابتدا و در بازه زمانی ۲ هفته و توسط شرکت توسعه فناوری برهان، دانش فنی تولید الکل از تخمیر ملاس چغندر ایجاد شد و اقداماتی هم جهت ساخت برج تقطیر به منظور افزایش خلوص الکل تولیدی صورت گرفت.

دکتر ریاضی اظهار کرد: در ادامه با تلاش شبانه روزی و جهادی مهندسان شرکت توسعه فناوری برهان با مدیریت دکتر حامد تقوایی استادیار دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز در مدت ۳ هفته و پس از تعمیر و به روزآوری برج‌های تقطیر آزمایشگاه عملیات واحد، چرخه تولید الکل خلوص بالا در مقیاس پایلوت ایجاد گردید.

دکتر حامد تقوایی، مدیر عامل شرکت توسعه فناوری برهان هم در بازدید هیأت رئیسه دانشگاه از پایلوت تولید اتانول خلوص بالا در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، گفت: این واحد نیمه صنعتی می‌تواند دانشگاه شیراز را در تأمین الکل و مواد ضدعفونی مورد نیاز خودکفا کند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگاز دانشگاه شیراز با تشریح اقدامات صورت گرفته و مراحل تولید الکل در این واحد تولید اتانول خلوص بالا، تصریح کرد: این واحد با تلاش شبانه روزی در مدت ۳ هفته راه اندازی شد و طی آن بسیاری از تجهیزات و امکانات مستهلک موجود در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز که برخی بیش از ۲۰ سال مورد استفاده قرار نگرفته بود، تعمیر شد و در چرخه تولید مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر تقوایی بیان کرد: همزمان با تولید الکل و اطمینان از کیفیت آن، جهت کسب مجوزهای لازم نیز اقدام شده است و به صورت حضوری نمونه برداری توسط کارشناسان غذا و دارو صورت گرفت و پس از کسب استانداردهای لازم مجوز اولیه تولید الکل صادر گردید. فرایند کامل تولید پس از دریافت مجوزهای لازم و تکمیلی با ظرفیت ۱۰۰ لیتر در روز آغاز خواهد شد.

دکتر حمید نادگران و هیئت همراه، در ادامه از سایر محصولات شرکت دانش بنیان توسعه فناوری برهان برای مقابله با بیماری کرونا شامل دستگاه تولید کننده مایع ضدعفونی برپایه آب و بدون استفاده از الکل، دستگاه تولید فیلتر نانو ماسک‌های تنفسی، پمپ سرنگی و استریلایزر پلاسما بازدید کرد.

همچنین هیئت رئیسه دانشگاه از تولیدات دانش بینان دیگر از جمله پمپ‌های سرنگی و سنسور گاز دی اکسید کرین و همچنین آزمایشگاه مرکزی نفت دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز بازدید کرد.

نادگران، رئیس دانشگاه شیراز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های اساتید و کارشناسان آزمایشگاه دانشکده و شرکت دانش بنیان برهان، ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنعت و جامعه را خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.