به گزارش خبرگزاری مهر، علی ناصری در حاشیه جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسات یکصد و هجده و یکصد و نوزده این کمیسیون بر موارد اصلاحی مورد تائید کمیسیون تاکید و تصریح کرد: در اجرای سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و برنامه‌ها و تکالیف مربوط به این سکونتگاه‌ها، شهرداری مکلف شد این سند را اجرا و گزارش موارد مرتبط با آسیب‌های اجتماعی را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی اظهار داشت: شهرداری باید به منظور حفظ سلامت و جان افراد بی سرپناه از جمله معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها در طول سال و به ویژه در فصل سرما و بارندگی، مکان‌هایی را با استانداردهای لازم جهت اقامت شبانه آنها، حداکثر ظرف سه ماه در نظر گرفته و مراتب را به شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برساند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را موظف دانست لایحه کاهش عوارض مراکز نگهداری بیماران روانی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را نیز ظرف مدت یک ماه با رعایت مقررات بالادستی به شورا ارائه کند.

ناصری تاکید کرد: در راستای پیشگیری‌های اولیه، ثانویه و ثالثیه از بیماری‌ها و یا اختلال‌های روانی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم‌، تحقیقات و فن‌آوری، دانشگاه‌های آزاد اسلامی و ادارات بهزیستی و ورزش و جوانان شهرستان شیراز و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان، زمینه آموزش مهارت‌های زندگی به شهروندان فراهم می‌شود.

وی در ادامه شهرداری را موظف دانست با هماهنگی مراجع ذیصلاح، زمینه ایجاد مجامع خیرین ارتقا سلامت و بهداشت شهر با همکاری نهادهای مدنی مرتبط با قوانین موضوعه را به منظور هدایت کمک‌های مردمی در امر ارتقای سلامت و بهداشت فراهم کند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد در اصلاح یکی از بندهای عنوان شده ماده ۸۰ پرسنل عملیاتی آتش نشانی در جهت مداخله در بحران خودکشی آموزش‌های لازم را ببینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.