به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله طاهرخانی دوشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن بیان کرد: بیش از ٣٠ سال از طرح آغازین شهرهای جدید در کشور می‌گذرد و این در حالی است که در این طرح مقرر شده تا ٢٠٠ هزار مسکن در طرح مسکن ملی ساخته شود.

وی اضافه کرد: شهرهای جدید اکنون به بلوغ خدماتی رسیده اند و سالیانه بیشترین میزان نرخ رشد شهری را داشته است و این شهرها پاسخگوی نیازهای شهری و دسترسی اقشار ضعیف به مسکن است.

طاهرخانی با اشاره به این که افزایش توسعه خدمات یکی از اهدافی است که در شهرهای جدید مد نظر است و تصریح کرد: از جمله برنامه‌های که در شهرهای جدید قرار است اجرایی شود بیش از ٣٠٠ برنامه خدماتی است که ساخت مدرسه، پارک، مراکز فرهنگی و اجتماعی و مراکز مذهبی از جمله طرح‌های خدماتی است که در شهرهای جدید اجرایی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: افزایش دسترسی شهرهای جدید به شهرهای اصلی یکی دیگر از سرفصل پروژه‌هایی است که قرار است در شهرهای جدید اجرایی شود.

وی در خصوص آغاز ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسکن متذکر شد: ۵٠ هزار واحد در شهرهای جدید در سطح کشور قرار است آغاز شود که از این میزان ١٢ هزار و ۵٠٠ واحد با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و ١٢ هزار واحد دیگر نیز در حال آغاز به فعالیت است

او با اشاره به اینکه هیچ مسکن لوکسی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته نخواهد شد، ادامه داد: اگر متوسط ساخت هر واحد مسکونی ٢٠٠ میلیون تومان ارزیابی شود بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن هزینه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425351
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.