آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه در دیدار با مسوولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در شیراز افزود: حق مطلب باید در باره امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که باید، ادا شود.

وی ادامه داد: جامعه به امر به معروف و نهی از منکر اشراف ندارد و نمی‌داند که باید چه کارهایی انجام دهد و به همین علت آن را واجب فراموش‌شده می‌نامند و وقتی سخن از احیای امر به معروف به میان می‌آید، از آن رو است که همه به وجوب آن آگاه هستند اما هنوز کسی نمی‌داند در این مورد چه باید انجام داد بنابراین در این زمینه بسیار به آموزش نیاز داریم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلف در این عرصه وارد شده‌اند، بیان داشت: گرچه اجمالا کارهای خوبی صورت گرفته است و در این زمینه قانونی وجود دارد که ممکن است بهتر و کامل‌تر از آن قانون هم وجود داشته باشد اما بودن قانون بهتر از نبودن آن است.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ایران کشوری است که برای امر به معروف و نهی از منکر قانونگذاری کرده است همین موضوع، خود، زمینه امکانی را ایجاد می‌کند که کسی نتواند به کار ایراد گیرد یا از آن جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم این مساله در جامعه جا بیفتد باید بیش از پیش تلاش کنیم و در این زمینه، بهتر است مراکز مختلفی که برای این موضوع دغدغه دارند، نشست‌های مشترکی برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به ضرورت آموزش نیز اشاره و بیان کرد: باید از مساجد و حوزه‌ها که در بحث امر به معروف و نهی از منکر لسانی، پایگاه اصلی ما هستند کمک گرفته شود هرچند تا یاد بگیریم این موضوع زمان‌بر است اما نوع آموزش و گفتمان کم‌کم شکل می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد در احیای امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت گروه‌های مختلف مردمی بهره گیریم زیرا این فریضه جنبه عمومی دارد و مردم از اینکه حقوقشان استیفا می‌شود راضی خواهند بود، افزون بر این باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز در این زمینه استفاده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در موارد بسیاری، امر به معروف و نهی از منکر حقوق مردم را به آنها بر می‌گرداند، گفت: برای جا افتادن این فریضه باید بسیار تلاش کرد تا حاشیه درست نشود. گاهی از سر دلسوزی کاری می‌کنیم که خود سبب فتنه می‌شود، از همین رو باید به گونه‌ای عمل کرد که همگان احساس کنند باید به آن احترام بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.