رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم، چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در این شهرستان کاهش یافته و با کمبود پلاکت مواجه هستیم.

یعقوب رضاییان اظهار داشت: با توجه به اعمال جراحی که در بیمارستان‌های جهرم انجام می‌شود، احتیاج به خون داریم و به همین سبب از مردم می‌خواهیم اهدای خون به ویژه در ماه مبارک رمضان را مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: خونگیری از روزه‌داران بعد از افطار هم انجام می‌شود از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم برای اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون مرکزی واقع در بولوار مطهری و پایگاه بنی‌هاشمی مستقر در خیابان ۱۷ شهریور مراجعه کنند.

او گفت: شهروندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ به پایگاه مرکزی روبه روی بیمارستان مراجعه و خون اهدا کنند.

رضاییان ادامه داد: اهدای خون در مراکز زیر پوشش سازمان انتقال خون، در شرایط استریل و استاندارد انجام می‌گیرد و هیچ گونه خطری برای اهداکنندگان به لحاظ سرایت ویروس کرونا ندارد.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه تدابیر بهداشتی لازم در انتقال خون شهرستان پیش‌بینی و اجرا شده و کار خونگیری بدون هیچ‌گونه تجمع و در اسرع وقت، از اهدا کنندگان انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.