معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا، عصر چهارشنبه با بیان این مطلب به ایرنا اظهار داشت: سومین روز از هفته سلامت به عنوان "آموزش ، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا "نامگذاری شده است و امروز نیز از ۲ سامانه یاد شده رونمایی و بهره برداری از آنها آغاز شد.

جلال کریمی افزود: با راه‌اندازی سامانه طبابت از راه دور (تلی مدیسن)، دسترسی عموم مردم به ویژه در نواحی روستایی و محروم به پزشک و مشاوره پزشکی بیشتر خواهد شد و همچنین در زمان و هزینه‌های رفت و آمد بیماران نیز صرفه جویی قابل توجهی می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: مراقبت بیشتر از بیماران، کاهش مراجعه آنها به مراکز بهداشتی درمانی و در نتیجه کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی واگیر مانند کرونا ز دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه طبابت از راه دور است.
کریمی، در مورد سامانه آموزش مجازی بهورزی هم بیان داشت: این سامانه با همکاری واحد فناوری اطلاعات و آموزش بهورزی معاونت بهداشت این دانشگاه راه‌اندازی شده و این امر موجب تسهیل آموزش به بهورزان و کاهش مراجعه آنها از مناطق روستایی به شهر فسا برای شرکت در نشست ها می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

از اول تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و امسال شعار این هفته، «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.