دکتر رضا وفایی‌نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون روزانه بیش از ۵ هزار تماس غیر مرتبط با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل می شود که این مساله روند ارائه خدمات به بیماران اورژانسی نظیر بیماران قلبی و عروقی و افراد سانحه دیده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی بیان کرد: اگرچه با راه‌اندازی سامانه مشاوره پزشکی ویژه کرونا  تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه کرونا کمتر شده است، اما همچنان تعداد تماس‌های بی مورد و نا مرتبط با اورژانس زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این تماسها مردم به دلیل ترس از ابتلا به بیماری کرونا برای انجام ترزیقات و اقدامات سرپایی درخواست حضور نیروهای اورژانس را در منزل خود دارند، درحالیکه هرگونه تزریقی باید در درمانگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات درمانی زیر نظر پزشک انجام شود؛ درحالیکه ارائه خدمات این چنینی در حیطه وظایف اورژانس 115 نیست.

وی گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم برای دریافت جواب پرسش‌های خود در زمینه کرونا تلفن اورژانس ۱۱۵ را اشتغال نکنند چرا که با این اقدام فرصت را از پاسخگویی به بیماران اورژانسی و نیازمند ارائه خدمات فوری خواهند گرفت.

اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶.۵ میلیونی استان خراسان رضوی را خدمات رسانی می‌کند، هم اکنون دارای  ۷۲ پایگاه شهری و جاده ای و ۹۲ آمبولانس برای خدمت‌رسانی به بیماران است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.