حجت‌الاسلام احمد سلامی، چهارشنبه افزود: برای ماه مبارک رمضان امسال ویژه برنامه‌های مختلفی در سومین حرم اهل بیت (ع) تدارک دیده شده است، که به سبب تعطیلی موقت این بارگاه منور که با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا صورت گرفته است، این برنامه‌ها بدون حضور زائران برگزار می‌شود.

وی در تشریح این ویژه برنامه‌ها اظهار داشت: مطابق روال هر سال، آیین ترتیل‌خوانی و جزء خوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

سلامی ادامه داد: این آیین‌ معنوی هر روز از ساعت ۱۱:۴۵ آغاز می‌شود و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان شاخص استان فارس ادامه می‌یابد و به صورت زنده از شبکه‌های فارس و چهار سیما پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: برای رمضان امسال نیز مسابقه‌های مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی این حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir تدارک دیده شده است که اطلاعات و فرم اینترنتی این رقابت‌ها همزمان با آغاز این ماه مبارک بر روی این پایگاه قرار داده خواهد شد.

سلامی اضافه کرد: ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک نیز در این حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعاهای کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) بیان کرد: همچنین نوزدهم اردیبهشت ماه ۹۹، جشن شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و ۲۳، ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت نیز، آیین سوگواری شهادت امیرمومنان حضرت علی(ع) و لیالی پُر فیض قدر از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.

سلامی ادامه داد: مراسم شبی با شهدا، تهیه کلیپ و بیان احکام ویژه نوجوانان، روایتگری از شهدا و بیان داستان‌های قرآنی همراه با نقاشی و اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید کلیپ‌های عبادی، معارف و احکام از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال است که از طریق فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی این حرم مطهر پخش خواهند شد.

اوریگامی یا "هنر کاغذ و تا" یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هدف این هنر، آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی "تا کردن کاغذ"است.

وی همچنین اظهار داشت: به همت این معاونت، ایستگاه ضدعفونی خودرو در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) راه‌اندازی شده است که در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه صبح و بعدازظهر اقدام به ضدعفونی خودورهای عبوری می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.