کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی البرز علاوه بر تداوم بازنشر محتوای آموزشی در خصوص مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، به انتشار جدیدترین تمهیدات درنظر گرفته شده و نقد عملکرد برخی مسئولان پرداختند.
این کانال در مطلب دیگری با عنوان "متن یک پاکبان که دل آدمی را به درد می‌آورد" به نقل از یک پاکبال نوشت: ما پرسنل شب شهرداری یکی از مناطق کرج داریم داغون میشیم. حقوق بهمن ماه که ندادن هیچ، یه ماسک و دستکش به ما نمیدن. بخدا ما هم آدمیم و زن بچه داریم...
در مطلب دیگری در فضای مجازی البرز با عنوان "ورود افراد غیربومی به طالقان ممنوع شد" به نقل از فرماندار شهرستان طالقان آمده است: ورود افراد را به‌ طالقان با تب‌سنج دمای بدن اندازه گیری می ‌کنیم، تا در صورت وجود مورد مشکوک با وجود کادرهای پزشکی که در ورودی شهر مستقر هستند، از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.
اگر فرد برای ورود مبادرت بورزد با بررسی مدارک شناسایی که نشان دهنده بومی بودن فرد باشد و یا الزامی بودن مراجعه به طالقان را نشان بدهد، امکان ورود را فراهم می ‌کنیم.
همچنین کانال دیگری نوشت: رئیس اتحادیه خرازی و صنوف وابسته شهرستان فردیس در بیانیه ای به اعضای صنفی شوینده بهداشتی و کالای پزشکی این شهرستان اعلام کرد که از احتکار و گران‌فروشی محصولات مرتبط با بیماری کرونا جدا خودداری نموده، در غیر این صورت جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.
نادیلویی افزود: کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و... قرار گرفته و کالاهای مذکور در سامانه جامع انبارها به منزله احتکار محسوب می شود. بنابراین اعضای محترم صنفی شوینده بهداشتی و کالای پزشکی شهرستان فردیس از احتکار و گران‌فروشی محصولات مرتبط با بیماری کرونا جدا خودداری نموده، در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.
رئیس اتحادیه خرازی وصنوف وابسته شهرستان فردیس خاطر نشان کرد: اعضای محترم صنفی که با مردم فهیم این شهرستان همدردی و همکاری لازم را دارند کمال تقدیر و تشکر را دارم.
در مطلبی دیگری  با عنوان "اجرای طرح پیک امید کانون در فضای مجازی" آمده است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی شیوع بیماری کرونا از آغاز طرح جدیدی با عنوان «پیک امید مجازی» خبر داده تا برخی از فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی داوطلبانه و جهادی مربیان خود را از طریق سایت‌های اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی در اختیار کودکان و نوجوانان ایرانی قرار دهد.
کانال دیگری در مطلبی با عنوان "کلیه امور مربوط به شهرداری کرج را از منزل پیگیری نمایند" نوشت: برای تسهیل در ارائه خدمات ۲۴ ساعته و کاهش مراجعات شهروندان، شهرداری کرج درگاه ارائه خدمات اینترنتی کرج من را با آدرس my.karaj.ir راه اندازی کرد. 
در این سامانه اغلب خدمات شهروندی از جمله ثبت و پیگیری برخط درخواست های ملکی (پروانه ساختمانی، پایان‌کار، استعلام و...)، استعلام اصالت گواهی‌های شهرداری، خدمات شهری (۱۳۷)، رهگیری مکاتبات دبیرخانه، محاسبه و پرداخت عوارض نوسازی و خودرو و... انجام می‌گیرد.
همچنین استعلام ملکی بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت الکترونیک و از طریق شعبه بانک یا دفتر اسناد مورد نظر انجام می گیرد.
کانال دیگری هم با انتشار تصویری نوشت: مسدودسازی محور کرج - چالوس از گچسر به سمت چالوس.
ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق جدیدترین آمار اعلام شده، در استان البرز تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۰۲ نفر اعلام شده است.
شمار جانباختگان ویروس کرونا نیز ۱۲ نفر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.