به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام عصر یکشنبه در دیدار با مدیران دادگستری فارس بیان کرد: دشمن در جهت تبلیغات و فضاسازی ۲ نقطه ضعف را برای ما جلوه گر می‌کند و نمود می‌دهد، یک مسئله این است که حس شهروندان کشور ما را به نحوی تغییر دهند که در کشور ما همه چیز رهاست و مدیریتی در هیچ سطحی وجود ندارد و در این خصوص دشمن بسیار کار می‌کند.

امام جمعه شیراز در خصوص وظیفه دادگستری در این خصوص تاکید کرد: دستگاه قضائی در این قسمت باید برنامه ریزی کند که این تصور تغییر کند مسئله دیگر که بر روی آن خیلی تبلیغ می‌کنند و به دنبال فضا سازی هستند این است که در کشور ما حساب و کتابی نیست.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم، یاداور شد: اگر جنگ نرم جدی گرفته نشود حیله گری دشمن منجر به ایجاد باور در جامعه می‌شود ایجاد باور در جامعه منجر به تحمیل هزینه‌های اضافی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در تحلیل خود در خصوص مقابله با کرونا اظهار کرد: در موضوع مهار بحران کرونا ایران انصافاً از بسیاری کشورهای دیگر موفق تر عمل کند اما در رسانه‌های غربی به نحوی ابراز شد که گویی در طول این مدت ما اصلاً مدیریتی نداشته‌ایم و فضای کرونایی در کشور رها شده بوده است درحالیکه در مقایسه ایران با کشورهای تراز اول دنیا می‌بینیم که کشور توانسته این بحران را به خوبی اداره کند ولی این بروز پیدا نمی‌کند یعنی در قسمت‌هایی که ما موفق هستیم کسی تعریف نمی‌کند اما اگر جایی گیری داشته باشیم نمود پیدا می‌کند.

آیت الله دژکام در خصوص فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه نیز متذکر شد: از جمله کارهای فرهنگی دستگاه قضائی که باید نسبت به بیرون انجام گیرد از جمله همین فضاسازی‌ها، تبلیغات و اطلاع رسانی‌های به موقعی که مقابل تبلیغات دشمن را بگیرد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی به موقع در جامعه آرامش ایجاد می‌کند، ترفندهای تبلیغاتی در کشورهای غربی را می‌بینید که به گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار مشکلی وجود ندارد اما نوبت ما که می‌شود همه مشکلات نمایان می‌شود و هم خود می‌گوئیم و هم آنها مشکل را نمود می‌دهند و همانند دو لبه قیچی شده است و این را در بحث فرهنگی باید مدیریت کنیم.

گفتنی است آیت الله دژکام در این جلسه از اقدامات دادگستری در راستای افزایش تولید و تحقق جهش تولید تقدیر کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.