آغازکننده این پویش در شیراز، اداره کل پست استان فارس است که این اقدام را در خیابان پست، آغاز کرده است و از مردم خواسته که به سهم خود به این پویش بپیوندند.   

مدیرکل پست استان فارس، یکشنبه در این باره اظهار داشت: پویش نه به رها کردن ماسک و دستکش‌های آلوده، حرکتی برای جریان‌سازی در مسیر افزایش بهداشت عمومی، ارتقای آگاهی و جلب توجه شهروندان به حفظ محیط زیست شهری است.

محسن مفتح ادامه داد: از همین رو، با مشارکت شهروندان این پویش از معابر خیابان پست شیراز آغاز شده است و با همیاری شهرداری شیراز، سطل‌های مخصوص ماسک و دستکش در ورودی اداره پست در این خیابان قرار داده شده است که شهروندان می‌توانند پیش از ورود به این اداره یا در حین خروج، ماسک و دستکش خود را به این سطل‌ها بیندازند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شهروندان به این موضوع آگاه هستند، گفت: این پویش گامی برای احقاق کامل حقوق شهروندی است و باید به یک فرهنگ تبدیل شود و هدف از آن کاستن از آلودگی شهری، احترام به شهروندان، وظیفه شناسی، انسان دوستی، نوع دوستی و داشتن شهری سالم است.

مفتح بیان کرد: داشتن محیط زیست شهری سالم و به دور از مخاطرات زیست محیطی از مطالبات هر شهروندی است و به همین سبب از همه مردم دعوت می‌کنیم با رعایت اصول بهداشتی، ماسک و دستکش خود را در مکان‌های مشخص شده بیندازند تا پاکبانان شهر نیز از خطر ابتلا به بیماری در امان بمانند. 

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.