بابا محمدی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: تا پایان لیگ دسته یک تنها هشت بازی باقی مانده و تیم های اول تا هشتم شانس صعود به لیگ برتر را دارند و در صورتی که خوب مدیریت و برنامه ریزی شود می توان مسابقات را به انجام رساند و تکلیف تیم های صعودکننده و سقوط کننده را مشخص کرد.

وی که اهل تبریز است و  ۲۹ سن دارد با بیان اینکه که برگزاری مسابقات باید بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا صورت گیرد، افزود: اگر اجازه داده شد باید به  تیم ها یک فرصت سه هفته تا یک ماه را بدهند تا بازیکنانی که هیچ تمرینی نداشته اند دوباره بدنسازی کنند و سپس روانه مسابقات شوند ضمن اینکه بازی ها هم فشرده برگزار نشود چرا که امکان آسیب دیدگی بازیکنان بسیار زیاد است.

فصل بعد لیگ با تاخیر برگزار شود

بابا محمدی ادامه داد: می شود فصل بعد را با تاخیر برگزار کرد و اینکه همیشه فصل آغاز مسابقات شهریور ماه بوده است با یک ماه تاخیر در مهرماه برگزار شود چرا که امسال اینگونه شد و سال های بعد دیگر این مشکل به وجود نمی آید.

مهاجم هشت گله تیم فجر که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی امید را دارد اضافه کرد: اکثر کشورهای جهان با این  بیماری درگیر هستند و کسب و کار ها تعطیل شده و به اقتصاد کشور ما هم به ویژه قشر آسیب پذیر و گارگران روزمزد زیان بیشتری وارد شده و باید حتما این قشر بیشتر مورد حمایت دولت و نیکوکاران قرار گیرند.

وی اضافه کرد: این قشر مجبورند برای امر معاش به سر کار خود برگردند اما دیگر کسانی مشکل که ندارند همچنان با توصیه متخصصان امور در خانه بمانند تا هر چه زودتر این بیماری تمام شود و مردم به آرامش برسند.

بازی بدون تماشاگر لذتی ندارد

محمدی با اشاره به اینکه بازی بدون تماشاگر اصلا لذتی ندارد، اظهار داشت: اگر قرار است که مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود بهتر است که انجام نشود چرا که سلامتی  بازیکنان هم باید مد نظر قرار گیرد ضمن اینکه ما دو بازی هم بدون تماشاگر برگزار کردیم که کیفیت خوبی نداشت.

بهترین خاطره

وی بهترین خاطره دوران ورزشی خود را صعود با تیم پارس جم جنوبی بوشهر به لیگ برتر  دانست و افزود: صعود به لیگ برتر لذت زیادی دارد چرا که این امر موجب خوشحالی تماشاگران می شود و شور و شوق زیادی در جامعه به وجود می آید و امیدوارم با تیم فجر سپاسی هم این اتفاق بیفد و به لیگ برتر صعود  کنیم.

فجر سپاسی هنوز شانس صعود به لیگ برتر دارد

محمدی گفت: در این فصل از لیگ بهترین  فرصت برای تیم فجر به وجود آمد و توانستیم در نیم فصل هم در صدر جدول قرار بگیریم اما انتظار داشتیم در نیم فصل به تیم کمک شود و چند بازیکن را به خدمت بگیریم که این اتفاق نیفتاد با این حال باهشت بازی باقی مانده هنوز شانس صعود داریم چرا که فاصله تیم زیاد نیست و با یکی دو بازی میتوان جبران کرد.

وی اضافه کرد: دوست دارم که همین فصل با تیم فجر به لیگ برتر صعود کنم اما اگر اینگونه نشد باید برای فصل بعد خوب برنامه ریزی شود و اگر قرار است از سوی مسوولان استان کمک شود بهتر است پیش ازمسابقات بودجه را مشخص کنند تا مدیران تیم تکلیف خود را بدانند و بتوانند تیم خوبی را ببندند.

چرا استان فارس به مانند سایر استان ها از تیم هایشان حمایت نمی کند

مهاجم تیم فجر با این پرسش که چرا استان فارس با وجود منابع ،معادن و کارخانه های خوبی که دارد به مانند استان های دیگر از تیم فجر و قشقایی حمایت نمی کند، افزود: طی دورانی که بازی می کنم در چندین استان حضور داشتم که مسوولان آن به خوبی از تیم های خود حمایت می کردند اما در این شیراز اینگونه نیست و به جز مدیر کل ورزش و جوانان  دیگر هیچ مدیری بر سر تمرین ما نیامده است و  نپرسیده شما چه کار می کنید.

وی بیان کرد:هنگامی که در تیم نفت تهران بازی می کردم معاون وزیر در تمرینات تیم حاضر می شد بر خلاف فارس که این اتفاق نمی افتد و  از مدیر کل ورزش و جوانان سپاسگزاریم که هر چه درتوان داشت برای تیم ما گذاشت.

محمدی اضافه کرد:  استان های همجوار فارس هر کدام دو تیم در لیگ برتر دارند که وسعت این استان ها و منابع مالی آنها بسیار کمتر از فارس است اما به خوبی حمایت می کنند و استانی مثل کرمان  یک  تیم در لیگ برتر و سه تیم هم در لیگ یک دارند که مدعی صعود هستند از این رو معلوم است که تیم هایشان حمایت می شوند.

داشتن تیم لیگ برتر هم رونق اقتصادی و هم شادی دارد

وی گفت: داشتن تیم در لیگ برتر برای هر استانی علاوه بر رونق اقصادی شور و نشاط  زیادی هم برای مردم به وجود می آورد که این بهترین سرگرمی است، و قتی تیم های پرسپولیس و استقلال به شیراز بیایند ورزشگاه پُر از تماشاگر می شود و تا مدت ها نیز هواداران فوتبال سرگرم خواهند بود و کسب و کار هم حسابی رونق می گیرد.

بازیکن تیم فجر افزود: اگر شهرداری شیراز به جای اینکه بخواهد در حین بازی ها به تیم ها کمک کند بهتر است همان اول فصل مبلغ مورد نظر را  پرداخت کند تا بتوان خوب برنامه ریزی کرد و اگر مسوولان هم  همین کار را بکنند و بودجه ای معین در اختیار قرار دهند، تاثیر بهتری دارد.

محمدی اضافه کرد: اگر  این کار در ابتدای فصل انجام شود، مسوولان باشگاه و مربیان مجبور نخواهند بود در حین مسابقات پیگیر پول باشند.

سابقه بازی

او بیان داشت: فوتبالم را از تیم های پایه نفت تهران شروع کردم و تا به حال نیز در تیم های بزرگسالان نفت تهران، سایپا، پیکان هم در لیگ برتر و هم در لیگ یک، فولاد یزد، گیتی پسند اصفهان، ایران جوان بوشهر، پارس جنوبی، شهرداری ماهشهر، خونه به خونه بابل و فجر شهید سپاسی سابقه بازی دارم.

وی از مهدی دینورزاد، رحیم عباسعلی، حسن حنیفی، سعید رجبی ، فرهاد کاظمی ، عبدالله ویسی ، فیروز کریمی، دراگان اسکوچیچ، وینگو چیچ ، گروسیان ، مجید باقرنیا، سعید مفتخر، محمود خرمزی ، مهدی تارتار، سید کوروش موسوی، علیرضا مرزبان و علیرضا منصوریان در تیم ملی امید به نام مربیان خود نام برد و از همه آنان تشکر وقدردانی کرد.

تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم اینک در لیگ دسته یک با انجام ۲۶ بازی با ۳۷ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد .

تیم مس رفسنجان با ۵۳ امتیاز صدرنشین است و شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر دارد، تیم مس کرمان با ۴۶ امتیاز دوم و تیمهای خوشه طلایی ساوه و الومینیوم اراک با ۴۵ امتیاز سوم و چهارم هستند.

در مسابقات فوتبال لیگ دسته یک ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم به لیگ برتر دوره  بیستم در سال ۹۹ صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

تیم های ملوان انزلی و شهرداری تبریز هم در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.