به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد در آئین آغاز به کار قرارگاه همدلی و مواسات اظهار کرد: مردم شهرستان‌های جنوب استان فارس به خصوص لامرد و مهر همیشه در امورات خیر پیش قدم بوده و هستند، و مردم عزیز این شهرستان‌ها در ماه مبارک رمضان کارهای خیر خود را سرعت می‌بخشند.

سرهنگ محمود جعفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی با فقرا اظهار کرد: بی شک این کار خیر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی هدف از تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی را برقراری نظم در بین توزیع کنندگان خیرات بین فقرا دانست و گفت: در این امر پایگاه‌های مقاومت محور هستند، و طوری نباشد که در محله‌ای خانواده فقیری را چند نفر خیرات کنند و در محله دیگری فقیری بی بهره بماند.

وی تصریح کرد: در این طرح، هنر ما این است که افراد متشخص که دارای کسب و کاری بوده‌اند و در این ایام کرونایی متضرر شده و یا کارشان تعطیل شده است را شناسایی و حتی المقدور به انان کمکی کرد.

سرهنگ جعفری به گله مندی مردم در خصوص تعطیلی ایستگاه‌های بازرسی و طب سنجی اشاره و تصریح کرد: اگر این بازرسی‌ها ادامه پیدا می‌کرد شاید در بهبودی کمک بسزایی می‌کرد اما با توجه به ابلاغیه‌ای که به ما شده دیگر حضور ما در آن مناطق صحیح نیست.

وی گفت: تمام توانی که قرار بود در آن ایستگاه‌ها به کار گرفته شود برای رزمایش کمک‌های مومنانه مساوات و همدلی بین فقرا خرج خواهیم کرد.

سرهنگ جعفری به قسمتی از فعالیت‌های بسیجیان در ۴۵ روز گذشته در مبارزه جدی با ویروس منحوس کرونا پرداخت و گفت: قبل از اینکه به ما ابلاغ شود بسیجیان ما به صورت خودجوش تولیدهای میلیونی ماسک را در کارگاه‌های کوچک جهادی به عهده داشتند، و بسیجیان ما روزانه ۳ میلیون ماسک تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان ما از آرامش و وقت خانواده خود می‌گذرند و در راستای سلامتی آحاد جامعه قدم برمی دارند اظهار کرد: در ۲۵ کارگاه بزرگ و کوچک در شهرستان لامرد در حال تولید روزانه ۷۳۰۰ ماسک، و دستکش هستند.

او گفت: از زمان راه اندازی این کارگاه‌ها تا ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک دست ساز تولید شده است.

وی افزود: ۱۸ ایستگاه کنترل سلامت در ورودی و خروجی شهرستان برقرار بوده که تعداد زیادی از این ایستگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند که به طور میانگین روزانه ۲۸۵ بسیجی در خدمت مردم عزیزمان بوده‌اند.

فرمانده سپاه لامرد گفت: ۳ ایستگاه که در مبادی مرزی استان با سایر استان‌ها می‌باشد همچنان فعال است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه خیرین عزیز بویژه خیرین محترم سلامت که در مبارزه با کرونا، ما را همراهی نموده‌اند تصریح کرد: تاکنون ۹۱ محله و روستا توسط بسیجیان و نیروهای جهادی در چندین مرحله گندزدایی و ضد عفونی شده است که ۲۴۰ نفر از این بسیجیان با جذب مبلغ ۲۷۲ میلیون ریالی از کمک خیرین جهت این کار جمع آوری شده است.

او به تهیه بسته‌های بهداشتی از سوی بسیجیان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴ هزار بسته بهداشتی جمعاً به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در شهرستان توسط شما بسیجیان توزیع شده است.

این مقام مسئول به توزیع ۱۲۶۶ بسته معیشتی ۱،۵۰۰ هزار ریالی توسط بسیجیان خاطرنشان کرد: ۲۴۰۸ بسته معیشتی مجموعاً به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال بسته‌های معیشتی از کمک‌های خیرین بین افراد توزیع شده است.

جعفری به همکاری‌های صورت گرفته فی مابین بسیج و اداره بهداشت، درمان و سلامت شهرستان افزود: ۸۴ نفر از بسیجیان خواهر و برادر در امر غربالگری با شبکه بهداشت و درمان لامرد همکاری داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شبانه روزی بسیجیان عزیز ماندگار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.