علی ناصری با اشاره به بندهای ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: برخی از بندهای این ماده ، به ویژه بند مربوط به بازرسی از تمام مراکز آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش ، قبل و در حین سال تحصیلی در شیراز عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، اداره حفاظت محیط زیست، جمعیت هلال احمر، سازمان نظام روان شناسی، سازمان بهزیستی و شهرداری شیراز این کار صورت خواهد گرفت که در قالب آن مدارس دولتی ، غیردولتی  و سایر مراکز آموزشی این شهر بازرسی می شوند تا موارد نقص بهداشتی و ایمنی که سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را به خطر می‌اندازد شناسایی و به مسؤلان آموزش و پرورش و آموزشگاه های مربوط ابلاغ شود.

وی افزود: چنانچه شورا اصرار بر عدم رعایت موازین بهداشتی و ایمنی از سوی متولیان امور را ملاحظه کند، مراتب را طی مصوبه‌ای به اداره کل آموزش‌وپرورش و کارگروه سلامت شهرستان منعکس خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست شیراز و سازمان استاندارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، کمیته ای متشکل از نمایندگان نهادهای فوق الذکر به منظور کنترل کیفیت فرآورده‌های کشاورزی عرضه شده در میادین عرضه محصولات فوق تشکیل می‌شود.

ناصری اضافه کرد: سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری نیز موظف است حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ این دستور العمل، راهکارهای اجرایی مطابق با تجربیات دیگر کشورها در خصوص موضوع فوق را تهیه و به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.