سرهنگ احمد ایزدی، سه‌شنبه در بازدید فرمانده انتظامی استان فارس، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و تعدادی از خیران این استان از کارگاه جهادی تولید ماسک نیروی انتظامی در شیراز، افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده و پیرو مصوبه جلسه قرارگاه بهداشت و درمان ناجا، این کارگاه تولید ماسک برای مقابله با ویروس کرونا در این شهر راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کارگاه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن تیراندازی نیروی انتظامی فعال شده است و هم اکنون با مشارکت نیروهای جهادی، روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک تولید می‌کند.

ایزدی اضافه کرد: پیشرفت و توفیق در این اقدام با مشارکت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و همیاری خیران به ویژه حاج حسین جوکار و نیز مشارکت اداره کل فنی حرفه ای فارس میسر بوده است.

به گفته وی، در این کارگاه تولیدی، ۱۵ دستگاه چرخ صنعتی و هشت دستگاه چرخ نیمه صنعتی مستقر و نیز تدابیر لازم برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز اتخاذ شده است.

ایزدی بیان کرد: نیروهای فعال در این عملیات جهادی در ۲ نوبت کاری به صورت موثر در حال تولید ماسک هستند و پس از انجام مراحل ضدعفونی توسط بهداری نیروی انتظامی فارس، ماسک‌ها بسته بندی و آماده توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: استقبال از این حرکت جهادی به حدی است که افراد متقاضی باید ثبت‌نام کنند تا با برنامه‌ریزی به عمل آمده در شیفت‌های کاری نسبت به فعالیت آنان اقدام لازم انجام شود.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز هم در این بازدید با اشاره به ویژگی‌های ممتاز خیران استان فارس و کارهای داوطلبانه آنها، گفت: خیران، انسان‌های موقعیت شناسی هستند که با توجه به نیاز جامعه که امروز همانا مقابله با ویروس کروناست وارد میدان عمل شده و نیازهای درمانی و مایحتاج مردم از قبیل مواد غذایی، پوشاک و غیره را تامین می‌کنند.

عبدالمحمد طاهری همچنین از خیران و نیک اندیشان درخواست کرد با توجه به شرایط موجود، کمک‌های خود و انجام فعالیت‌های مشابه را افزایش دهند تا بخشی از مشکلات کنونی جامعه رفع شود.

در ادامه این بازدید، حاج حسین جوکار خیر شیرازی از مشارکت کسانی که در این کارگاه به صورت جهادی مشغول فعالیت هستند با اعطای هدایایی تجلیل کرد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز، خنج ، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده است.
بیمارستان حضرت علیاصغر(ع) و ۲ بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.