محمد جواد مرادیان، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده  ۵۷۸ حادثه ترافیکی در استان فارس رخ داده که ۴۳۹ مورد حوادث ترافیکی شهری و ۴۱۸ مورد حوادث ترافیکی جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: این حوادث منجر به مصدومیت یک هزار و ۲ نفر نیز شد که از این تعداد ۲۷۶ نفر به شکل سرپایی مداوا شده و ۷۲۶ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. این حوادث ۱۶ کشته نیز برای جای گذاشت که در مدت مشابه پارسال تعداد کشته‌ها ۱۱ نفر بوده است.

 مسمومیت ۶۳۶ نفر با الکل
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در خصوص آمار مسمومیت با الکل در این استان نیز گفت: تاکنون ۶۳۶ نفر در اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند که از این تعداد ۷۵ نفر جان باخته‌اند.

مرادیان افزود: همچنین اورژانس استان تاکنون ۹۱۱ ماموریت مرتبط با کرونا انجام داده است. تاکنون ۲۲ هزار و ۶۲۰ مورد مشاوره تلفنی نیز در زمینه بیماری کرونا به تماس گیرندگان با اورژانس ارائه شده است.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شمار مبتلایان در این استان به  ۶۶۹ نفر افزایش یافت.تاکنون ۲۷ نفر در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. همچنین ۲۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند و ۲۰۲ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.