عبدالعزیز عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارندگی‌های سوم فروردین در شهر گله دار سبب جاری شدن سیل و خسارات فراوان به تأسیسات زیربنایی، زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی و تخریب منازل مسکونی و تجاری گردیده است.

او گفت: خسارت وارده به تأسیسات و شبکه‌های آب، برق، و گاز گله دار فارس در سیل اخیر، هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به اینکه خسارت وارده به کوچه‌ها و معابر سطح شهر و منازل مسکونی و تجاری گله دار ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، تصریح کرد: اراضی و محصولات کشاورزی و همچنین رودخانه‌های سطح شهر نیز، هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان براورد خسارت شده است.

عبدالله زاده علت جاری شدن سیل اخیر را شدت بارندگی در مدت زمان کوتاه دانست و گفت: به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستیم تا بتوانیم مشکلات بوجود آمده را مرتفع کنیم.

عبدالله زاده با اشاره به نبود امکانات کافی در خدمات رسانی به شهروندان در این موقعیت حساس، خاطرنشان کرد: مکاتبات صورت گرفته با فرمانداری و اداره راه و شهرسازی از دیروز سه دستگاه بلدوزر راه سازی، ترمیم سیل بندهای آسیب دیده در سیل اخیر را آغاز کرده است.

او گفت: پاکسازی های سطح شهر توسط نیروهای شهرداری در حال انجام است و با توجه به حجم بالای گل و لای تمامی معابر شهر هنوز باز نشده و تردد در بعضی از خیابان‌ها در حال انجام است.

عبدالله زاده با اشاره به هشدارهای هواشناسی در مورد بارندگی ۲۴ ساعت آینده تصریح کرد: شهروندان از رفتن به نقاط پرمخاطره و سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی گفت: بلوار امام شافعی محله دهنو گله دار که یکی از بلوارهای اصلی شهر می‌باشد، کاملاً تخریب شده است.

همچنین سعید علیپور رئیس آبفای شهر گله دار، ضمن درخواست از شهروندان گله داری جهت رعایت استفاده بهینه از آب مصرفی خاطر نشان کرد: امروز شنبه آب ۸۰ درصد از مشترکین شهر گله دار وصل، و عملیات تجهیز چاه جدید الحفر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.