سرپرست شبکه بهداشت ودرمان ارسنجان روز چهارشنبه با اعلام اینکه گسترش همکاری‌ها برای مقابله با کرونا در ارسنجان افزایش یافته است گفت: با همکاری مشترک مرکز بهداشت، نیروهای خودجوش مردمی،دهیاران ، شهرداری و صاحبان صنایع ،طرح گسترده ضد عفونی وگند زدایی در شهر و روستاهای ارسنجان، در حال اجرا است.

اسماعیل اسکندری افزود: کارشناسان ستادی و بهورزان روستایی پس از ارایه آموزش های لازم برای تهیه مواد مورد نیاز به متصدیان ضد عفونی و نیروهای خود جوش مردمی، همکاری ها در اجرای این طرح گسترش یافت و غالب مراکز و معابر عمومی با همکاری مردم، ضدعفونی وگند زدایی شد.

وی با اشاره به اجرای روزانه طرح ضد عفونی وگند زدایی آمبولانس ها، مراکز اداری و درمانی خدمات سلامت شهری و روستایی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: کارشناسان واحد های مسئول در مرکز بهداشت ارسنجان نیز به صورت شبانه روزی بر اجرای صحیح این برنامه ،نظارت دارند.

دکتر اسکندری از نظارت کارشناس مواد غذایی این شبکه براجرای طرح ضدعفونی وگندزدایی صنایع تولیدی شهرستان ارسنجان ، خبر داد و گفت: با راه اندازی ایستگاه سنجش تب و پیشگیری از بیماری کرونا ،پایش بیماران مشکوک در ورودی های ارسنجان،نیز انجام می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ارسنجان همچنین گفت:یکی از راه های پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ،سنجش درجه حرارت افراد در معابر ورودی و خروجی شهرها می باشد که به همین هدف، تیم تب سنجی در این شهرستان، فعال شده است.

 اسکندری ،افزود:با همکاری هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج،نیروی انتظامی و اداره راهداری ارسنجان،تیمی از نیرو های آموزش دیده مرکز بهداشت و هلال احمر ضمن برپایی یک پایگاه ثابت در ورودی شهر ارسنجان، درجه حرارت بدن سرنشینان وسیله های نقلیه ورودی به این شهر را اندازه گیری می کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا در سطح استان فارس،نظارت های کارشناسان بهداشت محیط ارسنجان بر واحد های صنفی، تشدید شده است افزود: بسته شدن سه واحد متخلف عرضه مواد غذایی در این شهرستان  از جمله اقدامات نظارتی در روزهای اخیر بوده است ، در بازدید های مشترک از صنف مواد غذایی شهرستان ارسنجان، سه باب مغازه توزیع و عرضه مواد غذایی و نانوایی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی با دستور مقام قضایی بسته و چندین واحد دارای نواقص بهداشتی نیز، جریمه شدند.

با شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس، شمار مبتلایان به این بیماری به ۵۶۶ نفر رسید، ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز چهار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این استان فوت کردند که با احتساب آنها تاکنون ۲۱ نفر در فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 هم اکنون ۱۷۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۹۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان‌های شهید چمران و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) این شهر، کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می‌دهند.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.