سید کمال پاک فطرت پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از تمام ظرفیتهای اطلاع رسانی برای آگاهی بخشی مردم در شرایط بحرانی استفاده شده و تاکنون نتایج خوبی هم به دست آمده است.

او بیان داشت: دهیاری‌ها با نصب بنر و توزیع بروشور و اعلام پیام‌های بهداشتی از طریق بلندگو برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اهالی روستا، اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نخستین اقدام، تمام سالن‌های ورزشی تعطیل شده‌اندو به طور مستمر در معابر عمومی ضد عفونی و گندزدایی صورت می گیرد و این امر مهم تا ریشه کن شدن این ویروس خطرناک ادامه دارد.

سمن‌ها در میدان هستند

پاک فطرت با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) در عرصه مقابله با شیوع کرونا حضوری چشمگیر دارند، گفت: آنها بدون هیچ گونه چشمداشتی در خدمت به مردم، فعال هستند و حتی به صورت رایگان نیز اقلام بهداشتی در میان مردم توزیع می کنند و جای تشکر دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه یک هزار و 600 خانه بهداشت در نقاط مختلف استان فعال هستند، اظهار داشت: این امر با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا و علوم پزشکی  صورت می گیرد و مردم هم با ماندن در خانه توجیه شدهاند و همه گونه همکاری را انجام می دهند و آمار این بیماری در سطح روستاها بسیار پایین است.

پاک فطرت بیان داشت: خوشبختانه در تمام روستاها آب، برق، گاز و تلفن وجود دارد و شبکه های مجازی ، صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها اطلاعات لازم را به مردم می دهند و از این بابت  خیالمان راحت است و به نظر نمی رسد کسی نباشد که نداند این ویروس چه خطراتی را به دنبال دارد.

قرنطینه خانگی بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا

مدیرکل امور روستایی استان فارس با اشاره به اینکه مردم در خانه بمانند تا این ویروس ریشه کن شود، افزود : همانگونه که پزشکان و متخصصان علوم پزشکی بارها به ماندن در خانه توصیه کرده‌اند، قطعا قرنطینه خانگی بهترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کروناست و مردم هم از این نوع مبارزه درسهای خوبی گرفته و با رعایت نکات بهداشتی قدم بزرگی تاکنون برداشته اند.

بر اساس آخرین آمار تا شامگاه بیست و هشتم اسفند ۹۸ ، ظرف ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۶۰ نفر در استان فارس مثبت شده است و شمار مبتلایان در این استان به ۳۸۶ نفر و تعداد متوفیان به ۱۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.