شیوع بیماری کرونا، گرچه مردم را به ناچار، به در خانه ماندن سوق داده است، آنان را به یکدیگر بسیار نزدیک کرده است؛ تا آنجا که هر آنچه بتوانند در عرصه‌های مختلف برای یکدیگر انجام می‌دهند. هنرمندان که سرمایه‌های اجتماعی و ملی کشور به شمار می‌روند در این روزها مردم را به شکیبایی دعوت می‌کنند و هر یک می‌کوشند به قدر توان آنچه می‌توانند بیان کنند. 

احمد سپاسدار، مدرس تئاتر و نویسنده کتاب تاریخ تئاتر فارس است که تاکنون آثار بسیاری را بر روی صحنه برده است. او در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه مهمان‌نوازی اهالی شیراز در همه جا شهره خاص و عام است، شیرازیان را  مهمان‌نوازترین‌ها و مهربان‌ترین‌ها خواند و گفت: با این حال، شایسته است امسال در این مهمان‌نوازی خست به خرج دهیم و پذیرای این ویروس نباشیم.
وی با بیان اینکه آمار نشان داده مردم شیراز تا امروز مقابله خوبی با کرونا کرده‌اند، افزود: ما شیرازی‌ها بر این بیماری فائق می‌شویم و از این بابت خوشحالم.
این هنرمند عرصه تئاتر اظهار داشت:برای آنکه بتوانیم ادامه دهیم باید از افراط و تفریط بپرهیزیم، سخنان افراط‌آمیز درباره کرونا که باعث استرس در ما می‌شود را گوش نکنیم و تفریط در واکنش به این بیماری به خرج ندهیم و نپنداریم می‌توان به‌سادگی با این بیماری برخورد کرد.
سپاسدار اظهار کرد: برای مقابله با این ویروس باید در زندگیمان تغییر دهیم. اول دشوار است؛ اما باید شروع کنیم. شروعش سخت است؛ چون عادت نداریم، اما عادت می‌کنیم.
دارنده نشان درجه یک هنری ابراز داشت: مطمئنم شیرازی‌ها با متانت و خصلت‌های خوبی که دارند، بر این بیماری پیروز شوند. هرچند ممکن است بیمار هم شویم، امیدوارم در سال جدید بتوانیم پیامی شادمان کننده به هم بدهیم.  

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس تا ظهر دوشنبه ۲۶ اسفندماه جاری به ۲۹۵ نفر رسید.
تاکنون ۱۱ نفر از مبتلایان بر اثر این بیماری در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.
علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.