آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، دوشنبه با اشاره به شیوع بیماری کرونا که باعث تعطیلی یا کم رونقی برخی صنوف شده است، افزود: این شرایط برای کسانی که کسب و کار دارند، یک حالت تعطیلی یا کم رونقی ایجاد کرده است، از این رو تصمیم گرفته شد، کسبه بازار حضرت شاهچراغ (ع) که مستاجر این بارگاه منور هستند، اسفندماه ۹۸ و فروردین ۹۹ از پرداخت اجاره‌بها معاف شوند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که مستغلات مربوط به آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و حضرت سیدمیر محمدبن موسی(ع) در اجاره آنهاست، اسفند و فروردین ماه از پرداخت اجاره بها معاف خواهند بود.

آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: البته انتظار داریم که مالکان بخش خصوصی هم نسبت به مستاجران خود، تخفیف و تسهیلاتی قایل شوند و مسوولان هم براساس اختیارات قانونی، تسهیلاتی برای کسانی که مستاجر و اهل کسب و کار هستند، در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و در تعطیلی موقت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، در زمان تحویل سال نو و ایام نوروز از پذیرش زائرکه به رسم هرساله به شیراز سفر می‌کردند تا در جوار حرمین مطهر و بقاع متبرکه این شهر مقدس، سال جدید را تحویل کنند، معذوریم.

آیت‌الله دستغیب همچنین از مسافران نوروزی خواست مسافرت خود را به زمان دیگری موکول کنند و از خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسل بپردازند.

وی ادامه داد: به یاری حق تعالی و به شفاعت این اولیای بزرگ خداوند، خاندان نبوت و امامزادگان (ع)، بی شک دعاهای مردم عزیز مستجاب و حوائجشان برآورده خواهد شد و این بلایی که در اثر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده به زودی از جامعه رخت خواهد بست و ریشه کن خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.