کامران مهدوی  رییس شبکه بهداشت و درمان آباده روز یکشنبه اعلام کرد : پس از اطمینان از مثبت بودن تست ابتلا به بیماری کرونا یکی از موارد مشکوک در بیمارستان آباده، بلافاصله در ساعت ۲۳ شب تیم واکنش سریع و مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان وارد عمل شده و پس از تجهیز و حفظ موارد ایمنی با حضور در محل زندگی بیمار، ضمن ضدعفونی و گندزدایی کردن کامل محیط، مشاوره های بهداشتی، ایمنی و روانشناسی جهت خانواده و بستگان این بیمار انجام گردید.

 دکتر مهدوی  با اشاره به اینکه، مورد ذکر شده اولین بیمار با تست مثبت کرونا ویروس در سطح شهرستان است گفت: کلیه شهروندان باید با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مجموعه بهداشت و درمان را در بحران حاضر یاری دهند و تا گذر از این دوره خطرناک تا حد ممکن از منزل خارج نشوند و هشدارهای بهداشتی صادر شده از سوی مراکز بهداشتی را جدی بگیرند.

وی  در ادامه از فعالیت شبانه روزی و کامل مجموعه بهداشت و درمان در مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد و از عموم همشهریان خواست که از حضور در شهر، تجمعات و مهمانی ها پرهیز کنند.

تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها و همچنین کارشناسان بهداشت روان می باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آباده همچنین از گروههای تب سنجی و قرنطینه ورودی و خروجی شهر به همراه تیم کارشناسان بهداشتی و مسئولین شهر بازدید کرد و با حضور در کمپهای مستقر در ورودی و خروجی شهر به ارزیابی عملکرد آنها پرداخت.

 مهدوی ،  کنترل و تب سنجی مسافرین در زمان ورود به شهر و ارجاع افراد مشکوک به بیماری کرونا به پست قرنطینه و مرکز ۱۶ ساعته جامع سلامت جهت کنترل شیوع این بیماری بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان آباده شامل جاده های ورودی از سایر استانهای همجوار می باشد، کنترل تردد و سلامت افراد وارد شده به استان می تواند مانع از شیوع و گسترش بیماری کرونا در استان گردد.

رییس شبکه بهداشت و درمان در ادامه افزود: کنترل تردد، تب سنجی، پاسخ به سوالات مسافران در خصوص کرونا و توزیع بروشورهای آموزشی از مهمترین فعالیت نیروهای مستقر در کمپهای ورودی و خروجی شهر می باشد.

با مثبت شدن آزمایش تشخیص کرونا برای ۱۱ نفر در فارس  شمار مبتلایان به کرونا در این استان   به ۲۴۳ نفر رسید.در مجموع ۹ نفر تاکنون در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند. هم اکنون ۶۴ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۳۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.