هنرمندان در هر برهه ای از زمان چه روزهای تلخ و چه روزهای شیرین این وظیفه را برای خود قایل هستند که برای رشد و تعالی جامعه و مردمشان آثار و فعالیت شایسته داشته باشند و شاید در چنین روزهایی که بحران شیوع ویروس کرونا بسیاری از اماکن را تعطیل و بیشتر مردم را به اجبار خانه نشین کرده است، بهره گیری از هنر و سرگرمی های دیگر بتواند بهترین ابزار برای استفاده مطلوب از زمان باشد. 
پیشنهاد این هنرمند، شنیدن موسیقی است و به استدلال او در میان هنرها موسیقی بدون دسته بندی نوع آن؛ جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد که انتخاب و استفاده از آن محدودیتی ندارد و افراد با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شان می توانند حس و حالات خود را به خوبی تغییر دهند و از بحران ها گذر کنند. 
این تنبور نواز و هنرمند شیرازی شنبه بیست و چهارم اسفند ۹۸ در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: موسیقی به خوبی می تواند حس های منفی را به سمت تحرک، انرژی، اعتماد به نفس و حس های مثبت سوق دهد و روزهای خوبی ایجاد کند که در شرایط امروز جامعه، همه افراد بایدبه هم کمک کنند تا از بحران کرونا با کمترین آسیب عبور کنیم. 
مهسا هاشمی نیک درباره تاثیر موسیقی در شرایط بحرانی معتقد است: موسیقی یک ابزار قوی و موثر برای برخورداری از آرامش و دور کردن نگرانی و افسردگی است و همواره تاثیر موسیقی در زندگی و روحیه افراد مطرح بوده است طوری که اثبات شده موسیقی به دلیل هدایت احساسات،عواطف و هیجانات تاثیر عمیقی بر روحیه، رویه و عواطف انسانی دارد. 
وی شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در واقع گوش کردن به موسیقی در همه حالت ها می تواند آرامش وافری به ذهن و بدن افراد بدهد و ذهن را از اضطراب و وسوسه و نگرانی ها دور کند.
این تنبور نواز شیرازی اظهارداشت: در حال حاضر که شرایط حاکم بر کشوربه دلیل گسترش ویروس کرونا پر از نگرانی برای افراد و خانواده ها شده، روی آوردن به موسیقی به ویژه موسیقی اصیل ایرانی می تواند آرامش را بر خانواده های ایرانی حاکم کند و از اثرات روحی شیوع این بیماری بکاهد.
هاشمی نیک اضافه کرد: انتخاب موسیقی بر اساس سلیقه مخاطب صورت می پذیرد و بر همین اساس هر موسیقی تاثیر متفاوتی بر افراد به جا می گذارد که انتخاب موسیقی نیز بر اساس شرایط و حالات افراد متفاوت خواهد بود لذا گوش کردن به موسیقی مناسب هر فرد می تواند تا حدود زیادی آرامش را به او و خانواده او بازگرداند.
وی ادامه داد: امروز در شرایطی که روحیه مردم با دیدن و شنیدن اخبار و اطلاعات که ممکن است همه آنها موثق و معتبر نباشند در معرض آسیب قرار گرفته، بهتر است مردم به سمت شنیدن و دیدن هایی سوق داده شوند که بتواند تاثیر مثبت در زندگی داشته باشد و با روحیه خوب بتوانیم شعار کرونا را شکست می دهیم، محقق کنیم.
هاشمی نیک با بیان اینکه موسیقی می تواند کیفیت زندگی را بهبود ببخشد و این موضوع مهمی در شرایط بحرانی امروز جامعه ماست عنوان داشت: موسیقی مناسب، اندوه را کاهش می دهد و اعتماد به نفس افراد را بالا می برد که با بررسی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نیز می فهمیم که کادر درمانی و پرستاران ما نیز با شنیدن موسیقی روحیه بیماران کرونایی را افزایش داده اند و خودشان نیز با روحیه بهتری در محل کار مشغول فعالیت می شوند.
این عضو انجمن موسیقی فارس بیان کرد: تحقیقات علمی نشان داده هنگامی که در حال انجام کاری هستید و همزمان به موسیقی مناسب با روحیه تان گوش دهید تاثیر آن موسیقی تنها به عنوان یک موسیقی نیست بلکه موجب سلامتی روحی، فکری، جسمی و ذهنی افراد می شود و عملکرد و نتیجه آن فعالیت بهتر می شود و همچنین در هنگام خواب نیز موسیقی در افراد آرامش ایجاد می کند.
هاشمی نیک با بیان اینکه تاثیر موسیقی بر افراد به سن و سال و جایگاه اجتماعی آنها ارتباط ندارد افزود: امروز مساله مهم جامعه ما ماندن در خانه برای قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا است بنابراین شنیدن های مفید و مناسب شامل انتخاب موسیقی و شناسایی سبک های موسیقی پیشنهاد خوب و کمک کننده ای برای ماندن مردم در خانه است.
این هنرمند معتقد است: منظور از انتخاب موسیقی به عنوان یک ابزار برای در خانه ماندن، این نیست که عموم مردم حتما شنونده حرفه ای موسیقی باشند بلکه موسیقی کمک کننده برای بهبود احساسات، آرامش بخش و حفظ روحیه و اعتماد به نفش و افزایش کیفیت زندگی است.
هاشمی نیک بیان کرد:اگر مردم ما در این شرایط پیچیده و بحرانی، ذهن خود را مدیریت نکنند و هر چه را که در رسانه های مختلف پخش می شود  بپذیرند، ذهن و روان آنها آشفته تر و پیچیده تر و عبور از این بحران برای جامعه سخت تر خواهد شد.
وی اظهارداشت: موسیقی ایرانی در سبک های مختلف اعم از سنتی، کلاسیک،پاپ و غیره بزرگانی را دارد که آثار فاخری را آفریده اند که هر یک از مردم به انتخاب خود می توانند هنرمندان کشورمان را حمایت و آرامش را مهمان خانه های خود کنند.
هاشمی نیک اظهارداشت: حفظ روحیه مثبت و اعتماد به نفس بالا  نکته ای است که نیاز است مردم ما برای عبور از بحران کرونا بدان توجه کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.