در شرایطی که ویروس کرونا گسترش یافته همچنین بدن افراد دارای بیماری در مقابل این ویروس ضربه پذیرتر است، توصیه پزشکان به افراد حساس به باقلا و دچار فاویسم ، مراقبت از خود و اجتناب از خوردن باقلاست تا به سمت کرونا کشیده نشوند.
اواخر اسفند و ۲ ماه آغاز هرسال،موسم فراوانی باقلاست که برخی افراد به این محصول حساسیت دارند و با خوردن آن و گاهی استنشاق بوی باقلا به فاویسم دچار می شوند. 

نفس تنگی، علائم نشنج، تعریق از عوارض فاویسم است و موارد ابتلا به فاویسم به رغم هشدارها و سفارش های پزشکان وجود دارد که ابتلای ۶ کودک جهرمی و مراجعه همزمان آنان به بیمارستان شهید مطهری این شهر یکی از این موارد است.
مدیر بیمارستان استاد مطهری جهرم اعلام کرد: ۶ کودک در جهرم که با مصرف باقلا دچار فاویسم شدند در این بیمارستان بستری هستند.
حمید رنجبر شنبه بیست و چهارم اسفند ۹۸ در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا و بستری شدن بسیاری از مبتلایان به این ویروس، محیط بیمارستان مکانی مناسب برای مبتلایان فاویسم بویژه کودکان نیست و باید از خوردن باقلا پرهیز شود.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل بهار، بسیاری از افراد علاقه ای وافر به خوردن باقلا دارند؛ این در حالی است که بدون توجه به عواقب و مسمومیت های ناشی از آن به خوردن ادامه می دهند.
وی بیان کرد: در کنار شیوع کرونا ویروس و بستری شدن افراد در بیمارستان ها، کودکان و بزرگسالانی وجود دارند که به خاطر مسمومیت به باقلا به بیمارستان ها مراجعه می کنند.
رنجبر گفت: با توجه به کمبود خون و ایمن نبودن محیط بیمارستان‌ها در این روزها، والدین از حساسیت خود و فرزندان نسبت به باقلا مطلع و مراقب کودکان و خود باشند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.