پیش از این، علاوه بر اتخاذ تدابیر بهداشتی و ضدعفونی، ساعات زیارت این حرم مطهر به حد فاصل زمان اذان صبح تا اذان مغرب کاهش یافته و زائرسرای این آستان مقدس با هدف مراقبت از سلامت زائران سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی در مقابله با ویروس کرونا تعطیل شده و تا برگشت وضعیت به حالت عادی از پذیرش زائر معذور است.

در همین حال، پایگاه اطلاع ‌رسانی این آستان مقدس اعلام کرد:‌ ارادتمندان به حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، در اقصی نقاط جهان که به زبان های فارسی، انگلیسی یا عربی تکلم می کنند و امکان تشرف به حرم مطهر برای آن ها میسر نیست، می توانند از امکان جدید زیارت از راه دور بهره‌مند شوند.
بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بخش زیارت نیابتی در پایگاه اطلاع رسانی فارسی و بخش های " Vicarious Pilgrimage" و"زیارة بالنیابة" در پایگاه های اطلاع رسانی انگلیسی و عربی، درخواست خود را به همراه متن دلنوشته به صورت اینترنتی ارسال نمایند تا خدام حرم مطهر، نایب الزیاره این عزیزان شوند.
کاربران فارسی زبان جهت ثبت درخواست خود برای زیارت نیابتی می توانند به لینک shahecheragh.ir/ziarat مراجعه کنند. کاربران عرب زبان و انگلیسی زبان نیز برای این منظور می توانند به لینک های arabic.shahecheragh.ir/ziarat و en.shahecheragh.ir/ziarat مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

پیش از این، امکان زیارت مجازی این حرم مطهر فراهم شده بود. کاربران اینترنت و تلفن همراه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این آستان مقدس می‌توانند بخش‌های مختلف حرم مطهر را مشاهده و از دور زیارت کنند.  

حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) است.
پسران امام هفتم علیه السلام بنا به مشهور نوزده نفر می باشند. حضرت احمد بن موسی(علیهما السلام) و محمد بن موسی(ع) که از یک مادر به نام "ام احمد" متولد شده‌اند، در شیراز در یک آستان مقدس مدفون هستند.
حضرت سید علاء الدین حسین (ع) از دیگر فرزندان گرامی امام موسی کاظم (ع) و مدفون در شیراز موسوم به "آستانه" است.

براساس آخرین آمار تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ اسفند با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است؛ تاکنون پنج نفر از فارس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند. در استان اصفهان ۶۱۸ مبتلا و استان یزد نیز ۱۲۸ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.
در سطح کشور نیز با شناسایی ۸۸۱ مورد ابتلای جدید قطعی به کرونا، تعداد مبتلایان به ۸۰۴۲ نفر رسید. تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش شایان توجهی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.