رییس اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تعویق برنامه‌های فرهنگی و هنری  که به‌صورت محیطی و میدانی امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری وجود ندارد، زمینه برای مشارکت شهروندان به‌صورت مجازی در امور یادشده فراهم شده است.

فرزاد صدری افزود: این مسابقه در قالب  مطالعه خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه (بر اساس نسخه المعجم المفهرس و صبحی صالح ) با عنوان «قاصعه» ترتیب داده است.

وی خطبه یادشده را زیبا و پند آموز و سرشار از نکات اخلاقی دانست و اظهار کرد: خطبه قاصِعَه، محتوایی اخلاقی و اجتماعی دارد و موضوع آن نکوهش تعصب و خودپسندی است و در اواخر حکومت امیرالمؤمنین(ع) ایراد شده و امام متقیان حضرت  علی (ع) در آن درباره تفرقه اجتماعی هشدار داده و عاملان آن را سرزنش می‌کند.

این مقام مسئول اعلام کرد: شهروندانی که به کتاب نهج البلاغه دسترسی ندارند می‌توانند ازطریق فایل پی-دی-اف و همچنین فایل صوتی این بخش از نهج البلاغه که در در سامانه برگزاری آزمون آنلاین کتابخوانی به آدرس www.shiraz-brc.ir   به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته، بهره بگیرند.

صدری ادامه داد: فرصت شرکت در مسابقه تا فردا ۲۰ اسفندماه از طریق همین سامانه و با برگزاری آزمون آنلاین که شامل ۱۰ پرسش چهار گزینه‌ای است، مقرر شده است؛ همچنین  اسامی برگزیدگان تا ۲۵ اسفندماه از طریق سامانه www.shiraz-brc.ir  و همچنین پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.