یوسف آفرینی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه به کودکان کار و خیابان آموزش‌هایی به‌منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا داده شده است، بیان کرد: این آموزش‌ها همراه با بسته‌هایی با عنوان "عیدی" به آن‌ها ارائه شد.
وی با بیان اینکه این اقدام طی برنامه‌هایی در چندین مرحله و در محوطه باز صورت گرفته است، ابراز داشت: در این برنامه کودکان همراه با آموزش‌های خودمراقبتی به صورت بازی و آموزش کنترل اضطراب به زبان کودکانه و برای مقابله با ویروس کرونا اطلاعات لازم را دریافت کردند.
رییس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز ابراز داشت: در کنار رعایت مسائل بهداشتی، حفظ روحیه و دوری از اضطراب بسیار در این کودکان اهمیت بسیار دارد و در وضعیت پرالتهابی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، وضعیت روانی کودکان را نباید نادیده گرفت.
آفرینی با اشاره به اینکه اضطراب حاکم بر جامعه بر اثر شیوع کرونا نگران‌کننده است و می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری در کودکان پدید آورد، اظهار داشت: از همین رو تلاش کردیم در ایامی که اخبار ناخوشایند بسیار به گوش می‌رسد به واسطه جذب خیرین، یک دست لباس شامل پیراهن، شلوار و کفش بین کودکان کار توزیع کنیم.
وی عنوان کرد: برگزاری کلاس آموزش روانشناختی و خودمراقبتی باهدف کاهش استرس کودکان و نیز توزیع بسته‌های اقلام بهداشتی و ضدعفونی مانند دستکش، ماسک و صابون انجام شد و بروشورهایی نیز برای یادآوری ضرورت خودمراقبتی در برابر کرونا به آن‌ها توزیع شده است.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ دو هفته پیش وارد ایران شد و بسیاری از فعالیت‌ها را مختل کرد. در پی آن، بسیاری از مراکز فرهنگی، اماکن عمومی و ورزشی بسته شد و برخی اصناف و مراکز تجاری نیز  فعالیت‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل یا تعطیل درآورده‌اند.
کرونا، ویروسی است که سرعت شیوع بسیاری دارد. از جمله راه‌های انتقال آن، عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا ساعت ۱۹ سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر رسیده است که از این میان ۷۷ نفر فوت کرده‌اند و ۴۳۵ نفر بهبود یافته‌اند. تست کرونای ۳۵ نفر در فارس مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.