به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حشمت سلیمانی شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این باند هفت نفره که شامل یک زن و شش مرد بود با جعل کردن اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت در فضای مجازی اقدام به برداشت‌های غیرقانونی از حساب صاحبان کارت کرده بودند.

وی اضافه کرد: سرکرده این باند جوانی ۱۵ ساله بود که با توجه به فعالیت‌هایی که در سایر استان‌ها در این خصوص داشت شناسایی و دستگیر شد.

سلیمانی در خصوص میانگین سنی این مجرمان نیز تاکید کرد: تمامی اعضای این باند همگی جوان بوده به گونه‌ای که رنج سنی این افراد از ٢٠ الی ٣٣ سال بوده است.

وی به مردم توصیه کرد: افراد نباید اطلاعات بانکی حساب خود را در اختیار کسانی قرار بدهند که نسبت به آن آگاهی ندارند البته در خریدهای اینترنتی نیز نباید از فروشگاه‌های که دارای نشان ایمنی هستند نسبت به خرید اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا فارس در خصوص ارز دیجیتال به خبرنگار مهر گفت: پلیس فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در خصوص ارز دیجیتال و دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال ورود نکرده است و هیچ نقشی ندارد.

او در خصوص دستگیری افرادی که در فضای مجازی نسبت به نشر اکاذیب اقدام کرده‌اند نیز بیان کرد: دو نفر در شهر شیراز و سه نفر در شهرستان‌های استان که نسبت به انتشار عکسی در خصوص بیماری کرونا اقدام کرده بودند توسط پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی در پایان تاکید کرد: با توجه به اقدامات پلیس در فضای مجازی از ابتدای امسال تا بهمن‌ماه سال ۹۸ شاهد افزایش کشفیات جرایم فضای مجازی در استان فارس بودیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.