جانشین پلیس آگاهی استان فارس سه شنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو سواری در شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کاووس حبیبی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر از اعضای این باند که با یک سواری ۴۰۵ مسروقه در حال تردد در شیراز بود را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های اولیه به غیر اصیل بودن ارکان و سند نمره بودن خودرو مشکوک شدند،گفت: با قوت گرفتن این احتمال که موضوع سند نمره کردن کار یک باند حرفه‌ای است، تحقیقات گسترده در این خصوص آغاز شد.

جانشین پلیس آگاهی فارس تصریح کرد: متهم در بازجویی فنی و تخصصی اقرار کرد که با همدستی ۵ نفر از همدستانش خودروهای تصادفی را با اسناد و مدارک خریداری و سپس خودروهای مشابه آن را سرقت می کردند و در کارگاه‌های ضایعاتی با تعویض و جابجایی ارکان فنی، آنها را سند نمره و سپس به فروش می رساندند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی مطلع شدند که اعضای باند در شهرستان‌های فسا، داراب و یزد سکونت دارند،افزود: ماموران موفق شدند با اخذ نیابت قضائی، طی سه  عملیات جداگانه هر پنج نفر دیگر اعضای باند را در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از اعضای این باند تاکنون ۵۰ دستگاه خودرو سواری سند نمره و مسروقه کشف شده است،اظهار داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.