در این بازی که عصر جمعه از هفته بیست و ششم این رقابت‌ها در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار شد، هر ۲ تیم به تساوی بدون گل قناعت کردند تا فجری‌ها همچنان در حسرت بُرد به سر ببرند.

دیدار این ۲ تیم از یک سو برای تیم فجر شهید سپاسی شیراز که با قرار گرفتن در رده هشتم جدول تا حدودی از جمع مدعیان خارج شده است، اهمیت داشت، زیرا هدف آنها این بود که با پیروزی این بازی خانگی را پشت سربگذارند و پس از هفته‌ها به ناکامی خود پایان دهند.

از سوی دیگر تیم مس کرمان که در رده دوم جدول قرار دارد و از تیم‌های مدعی است، آنها هم در این بازی به دنبال بُرد بودند و نسبت به تیم میزبان اشتیاق بیشتری نشان دادند تا فاصله خود را نسبت به تیم‌های پشت سرشان زیاد کنند و فاصله خود را با صدر جدول که در اختیار هم استانی آنها (مس کرمان) است، کم کنند.

در نیمه نخست، تیم فجر شهید سپاسی شیراز بازی را بیشتر دراختیار داشت و آنها سعی داشتند با کریم‌زاده بازیکن سرحال و آماده خود از سمت چپ به دروازه تیم مس کرمان حمله کنند اما میهمان با بستن این راه اجازه نداد تاکتیک تیم فجر به ثمر برسد، اگر چه خطراتی خوبی هم از این سمت ایجاد کردند.

میزبان برای رسیدن به گل در این گونه زمین‌ها ناگزیر بود با ارسال توپ‌های بلند، کریم‌زاده را صاحب توپ کند که این تاکتیک هم خوب اجرا شد و اگر مهاجمان فجر دقت می‌کردند، می‌توانستند با دست پُر از زمین خارج شوند.

زمین بد ورزشگاه دستغیب

همچنین تیم مس کرمان که با شکیبایی بیشتری بازی می‌کرد در پی این بود که با استفاده از ضربات ایستگاهی و توپ‌های بلند که بهترین روش در زمین‌های ناهموار است به دروازه تیم فجر نزدیک شود، که هر ۲ تیم از این روش ناموفق بیرون آمدند چرا که گلی از خط دروازه‌ها نگذشت، اگر چه تیم میهمان در نیمه دوم، بازی بهتری ارایه داد.

در دقیقه هفتم نیمه نخست، تنها یک فرصت آن هم برای فجری‌ها به دست آمد که با ضربه محمد امینی از کنار دروازه تیم مس رفسنجان به بیرون رفت تا نیمه نخست بدون گل پایان یابد.

نیمه دوم مسی‌ها بهتر بازی کردند

اما در نیمه دوم، تیم مس رفسنجان که به زمین بد ورزشگاه شهید دستغیب شیراز عادت کرده بود، بازی را خوب آغاز کردند و با کشاندن تیم میزبان به سمت خود و با استفاده از پاس‌های یک ضرب، از چپ و راست تنوع تاکتیکی بهتری را نسبت به نیمه نخست اجرا کردند و سوار بازی شدند.

در این گونه زمین‌ها به جز بازی مستقیم کار دیگری نمی‌توان انجام داد چرا که پاس‌های بازیکنان از تعداد ۲ یا سه پاس بیشتر نمی‌شود به ویژه برای تیم فجر شهید سپاسی شیراز که خیلی سخت توپ را به گردش در می‌آوردند.  

در حالی که توپ و میدان در اختیار تیم مس رفسنجان بود، مهابادی سرمربی تیم فجر، بابا محمدی مهاجم گلزن خود را در دقیقه ۶۲ به بازی فراخواند تا با ۲ مهاجم به دروازه مس حمله کند و این امر در حالی بود که میانه میدان در اختیار تیم میهمان قرار داشت از این رو نتوانستند مهاجمان خود را صاحب فرصت کنند.

دقیقه ۷۰ همه چیز برای گلزنی تیم فجر شهید سپاسی شیراز بر خلاف جریان بازی رقم خورد، در این لحظه کریم‌زاده با مهارت از مدافع مستقیم خود عبور کرد و درون محوطه جریمه توپ را به ایمان شوریابی رساند اما تعلل این بازیکن موجب شد تا این فرصت خوب گلزنی از دست برود.

دقیقه ۷۴ سرمربی تیم فجر برای اینکه میانه میدان که در اختیار حریف بود را به تعادل بکشاند، ایوب کلانتری بازیکن با تجربه را به جای شوریابی که فرصت خوبی را از دست داده بود، به بازی فراخواند و تا حدودی هم این تعویض کار ساز شد.

فجریها در دقایق پایانی بازی به خود آمدند و حملاتی را روی دروازه تیم مس رفسنجان و آن هم بر روی ضربات ایستگاهی انجام دادند و در دقیقه ۹۰ نیز ضربه سرحمید نعمتی، مدافع پیش تاخته تیم فجر چیزی نمانده بود که میزبان را به گل برساند اما توپ با اختلاف اندکی به بیرون رفت.

سر انجام این بازی هوایی با مساوی بدون گل که عادلانه بود به پایان رسید، اگر چه هر ۲ تیم بر روی ضربات ایستگاهی چند موقعیت را ایجاد کردند.

قشقایی شیراز و نیروی زمینی تهران هم مساوی شدند

همچنین در این هفته، بازی تیم قشقایی شیراز که در تهران میهمان تیم نیروی زمینی بود، بدون گل مساوی شد تا شیرازی‌ها در این هفته، یک امتیاز برای خود ذخیره کنند.

در پایان هفته بیست و ششم، مس رفسنجان با ۵۶ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد و از شانس زیادی برای کسب یکی از سهمیه‌های لیگ برتر برخوردار است، تیم مس کرمان با ۴۶ امتیاز هم چشم به دومین سهمیه دارد تا کرمانی‌ها با ۲ تیم خود را مدعی نشان دهند.

خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک نیزبا ۴۵ امتیاز، به ترتیب سوم و چهارم هستند و آنها هم همچنان چشم به لیگ برتر دارند، ضمن اینکه نود ارومیه هم ۴۴ امتیازی است که این تیم هم با توجه به اینکه هنوز هشت دیدار باقی مانده است، شانس برای صعود دارد.

تیم‌های بادران تهران و گل ریحان البرز هم با ۴۱ و ۴۰ امتیاز ششم و هفتم هستند ومی‌توانند مدعی باشند اما تیم هشتم جدول که فجر شهید سپاسی شیراز با ۳۷ امتیاز، کارش برای بازگشت به بالای جدول بسیار دشوار است و به نظر می‌رسد فارسی‌ها هم امسال در حسرت لیگ برتر باقی بمانند و هفت ساله شوند.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، ۲ تیم اول ودوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیستم در سال ۹۹ را کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می‌شوند.

تیم ملوان با ۲۴ امتیاز و شهرداری تبریز هم با ۱۰ امتیاز در خطر سقوط قرار دارند و به نظر می‌رسد تیم تبریز یکی از کاندیداهای سقوط باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.