به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، ابراهیم کشاورز داشت: حذف استعلام از بانک نیز از پانزدهم اسفندماه 98 به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صادر می‌شود.

وی در مورد نحوه صدور این گواهی گفت: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه این طرح، متقاضیان می‌توانند از تاریخ یاد شده با مراجعه به سامانه اینترنتی Eservices.tamin.ir و از طریق منوی مستمری بگیران نسبت به ثبت درخواست صدور گواهی اقدام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس تاکید کرد: از پانزدهم اسفندماه ۹۸ و با صدور الکترونیکی این گواهی، دیگر درخواست دستی برای صدور گواهی کسر اقساط در شعب تامین اجتماعی پذیرفته نمی‌شود و مستمری بگیران نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نخواهند داشت.

کشاورز افزود: گواهی کسر اقساط معوق بنا به درخواست مستمری بگیران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی، به نام خود، به عنوان وام گیرنده و یا ضمانت افراد غیر، صادر خواهد شد و تا سقف ۶۰ درصد مبلغ مستمری پیش‌بینی شده قابل انجام است و امکان صدور گواهی بیش از این مبلغ، میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت صدور گواهی‌های متعدد، مبلغ گواهی‌های صادره همواره کمتر یا مساوی ۶۰ درصد مبلغ مستمری دریافتی (بدون لحاظ پرداخت‌های معوقه) خواهد بود.

کشاورز اضافه کرد: همچنین در صورت اعلام کتبی بانک مبنی بر عدم پرداخت اقساط توسط شخص، تا تسویه مبلغ بدهی اعلامی، امکان صدور گواهی جدید حتی با فرض داشتن اعتبار و شرایط لازم، انجام نخواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس بیان کرد: کارمندان همه بانک‌های دولتی، خصوصی، تعاونی‌ها، موسسه‌های اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی این امکان را خواهند داشت تا از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلام‌های رسمی سایت تامین اجتماعی، سند مربوطه را مشاهده کنند.

وی گفت: با درج گواهی کسر اقساط معوق در سامانه رسمی سازمان تامین اجتماعی، دیگر نیازی به استعلام اصالت گواهی از شعب این سازمان نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.