مقامات اجرایی فارس در طول یک هفته گذشته مدارس و دانشگاه های استان فارس را تعطیل کردند و به مردم نیز توصیه شده در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند اما اماکن تاریخی و گردشگری این استان روزانه میزبان گردشگران داخلی و خارجی هستند و فعالیت این اماکن هنوز متوقف نشده است.
گردشگران خارجی نیز این روزها همچنان در مراکز گردشگری و تاریخی استان فارس حضور دارند که در میان آنان، گردشگران چینی به خصوص گردشگرانی که از هُنگ کُنگ به فارس می آیند، جمعیت قابل توجهی هستند.
حضور گردشگران چینی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، نگرانی از احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا را در بین مردم منطقه افزایش داده است، هرچند که تاکنون موردی از مبتلا شدن مردم این شهرستان گزارش نشده است.

منتظر تصمیم برای توقف تور  
فرماندار پاسارگاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هنوز ممنوعیتی در خصوص متوقف شدن حضور تورهای گردشگری خارجی و داخلی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد برقرار نشده است.
صادق فلاحی افزود:پیشنهاد ممنوعیت حضور گردشگران در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد برای یک پروسه زمانی کوتاه مدت به ستاد ویژه مقابله با کرونا در استان ارسال شده است که باید در این ستاد تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.
وی گفت:تنها در روز سه شنبه هفته جاری ششم اسفند ۷۰ نفر از گردشگران خارجی در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد حضور یافتند.
فرماندار شهرستان پاسارگاد با اشاره به برگزاری جلسه کمیته سلامت و امنیت غذایی با هدف پیشگیری  و مقابله با ویروس کرونا دراین شهرستان گفت: در این جلسه مقرر شد شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر آموزش های لازم و اطلاعات و راهکارهای مناسب  را برای پیشگیری از بیماری کرونا ارایه کند تا شهروندان نسبت به رعایت موارد لازم اقدام کنند.
فلاحی افزود: به دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید شده است که با تمام توان در امر پیشگیری از ویروس کرونا قدم بردارند چرا که هرگونه سهل انگاری در این زمینه ممکن است باعث بروز بحران در شهرستان شود.
فرماندار پاسارگاد همچنین درباره برگزاری جشنواره هایی با حضور اقوام مختلف به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار گفت: برای برگزاری این جشنواره ساز و کارها و برنامه ریزی هایی از قبل صورت گرفته است اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، هفته آینده برای برگزاری آن تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.
سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.