مجید فروردین، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: کاندیداهای منتخب باید قدر این اعتماد مردم و تلاش‌های کسانی که آنها را به جامعه معرفی کردند، بدانند.
او ادامه داد: منتخابان مردم باید پیگیری و حل مشکلات مردم را به ویژه در زمینه اقتصادی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار خود قرار دهند و با وضع قوانین جدید و گره‌گشا برای حل مشکلات آنان بکوشند.
وی، نتیجه انتخابات دوم اسفند ۹۸ را بیانگر تغییر گفتمان در کشور دانست و اظهار داشت: نتیجه انتخابات نشان داد که مردم از گفتمان تکیه بر خارج برای حل مشکلات به سمت تکیه بر توان و ظرفیت داخل حرکت کرده‌اند و امیدواریم مجلس آینده بتواند به خوبی پاسخ این حضور و انتخاب را بدهد.
فروردین، در مورد میزان موفقیت نیروهای مورد حمایت ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان فارس هم بیان داشت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان که هر چهار نفر نماینده منتخب از افراد مورد حمایت این ائتلاف هستند و در هفت حوزه دیگر در استان نیز نیروهای مورد حمایت این ائتلاف موفق به جلب اعتماد مردم شدند.
وی، در باره میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز گفت: تصور ما مشارکت بیشتر مردم در این انتخابات بود اما عواملی مانند مشکلات اقتصادی، عدم تلاش اصلاح‌طلبان برای گرم کردن تنور انتخابات با وجود داشتن کاندیداهایی برای حمایت و همچنین کج سلیقگی در اعلام زمان شیوع ویروس کرونا سبب شد که میزان مشارکت مورد انتظار محقق نشود.
بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات فارس، میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۲.۹۹ درصد بوده که بیشترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ درصد و کمترین مشارکت مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد بوده است.
به گفته سید احمد احمدی‎زاده، مجموع آرای صحیح ماخوذه در استان فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای بودکه از این میزان ۲ هزار و ۱۳۰ رای باطله غیرماخوذه و ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای باطله ماخوذه داشتیم.
در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به ترتیب علیرضا پاک‌فطرت، روح‌الله نجابت، جعفر قادری و ابراهیم عزیزی به ترتیب بیشترین آرا را کسب کردند و منتخب مردم این ۲ حوزه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.