کیخا، شنبه در رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک که به میزبانی ملبورن استرالیا برگزار شد و سهمیه المپیک محسوب می‌شود، با امتیاز ۴۰۰ /۱۴ به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا امتیاز خود را برای رسیدن به بزرگترین رویداد ورزشی جهان افزایش دهد.

در صورتی که کیخا بتواند سهمیه المپیک را کسب کند، نخستین ورزشکار از استان فارس در رشته ژیمناستیک است که به این افتخار دست می‌یابد.

این ورزشکار شیرازی که چندین حرکت ابداعی را در اسباب خرک حلقه در فدراسیون جهانی به ثبت رسانده است باید برای المپیکی شدن در ۲ دوره مسابقه جهانی که به ترتیب در باکو آذربایجان و دوحه قطر برگزار می‌شود بتواند امتیاز خود را بیشتر و جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

در اسباب خرک حلقه، نفر اول رده بندی (رنکینگ) از کشور تایوان در رقابت‌های قهرمانی جهان به مقام نخست رسید و سهمیه المپیک را کسب کرد.

همچنین ورزشکارانی از کشورهای چین و ژاپن در رده بندی با اختلاف اندک بالاتر از سعیدرضا کیخا قرار دارند اما ژیمناست چینی با توجه به اینکه هم‌وطنش در دارحلقه سهمیه اول را کسب کرده از رده‌بندی خرک حلقه حذف خواهد شد تا شانس کیخا بیشتر شود.

کیخا باید در ۲ دیدار باقی‌مانده جهانی که در شهر باکو (مرکز جمهوری آذربایجان) و دوحه (مرکز کشور قطر) تا پایان استفند ۹۸ برگزار می‌شود با تمام قوا شرکت کند چرا که حریفان دیگری از کشورهای ارمنستان، فرانسه و کرواسی در تعقیب او هستند تا رویای کسب سهمیه المپیک به واقعیت تبدیل شود.

هم اینک سی و یک دوره از رقابت‌های المپیک تابستانی سپری شده و ژیمناستیک ایران فقط در المپیک ۱۹۴۸ لندن و ۱۹۶۴ ژاپن، بدون گرفتن سهمیه در این رقابت‌ها حاضر شد اگرچه موفقیتی نیز کسب نکرد.

از آن زمان ۵۵ سال می‌گذرد و ژیمناستیک ایران هنوز طعم حضور در المپیک را نچشیده است، باید منتظر بمانیم و ببینم آیا کیخا می تواند رکورد ۵۵ ساله را بشکند؟.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.