رهام رحمانی سه‌شنبه با بیان اینکه طرح خرید گوشت مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در این استان ادامه دارد، افزود:بهای گوشت مرغ تحویلی یا به صورت تهاتر با نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و یا به صورت نقد پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود ۷۰ تن مرغ مازاد بر تولید توسط این اداره کل در این استان خریداری می شود.

رحمانی بیان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ تحویل در سردخانه دوازده هزار و ۷۰۰ تومان و خط دو، سیزده هزار تومان می‌باشد.

وی توضیح داد: مرغ منجمد استحصالی در روش خط یک بصورت سنتی و دستی پاکسازی و بخش هایی از جمله جگر و سنگدان جداسازی می شود و در خط دو پاکسازی گوشت مرغ به روش مکانیزه انجام می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وضعیت تولید، خرید سال جاری طی دو مرحله در استان صورت پذیرفته است،در مرحله اول از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه به میزان ۱۳۰۰ تن و مرحله دوم از اواخر مهرماه آغاز شده و در روزهای اخیر با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده در حال انجام است. 

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس اضافه کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ به منظور فروش مرغ مازاد خود می توانند برای انعقاد قرارداد مستقیما و یا از طریق اتحادیه ها، تعاونی ها و یا زنجیره های تولید مرغ به این اداره کل مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت الگوی مصرف ، تولیدکنندگان لازم است فرآیند تولیدشان را به گونه ای مدیریت کنند که بتوانند گوشت مرغ منجمد در اوزان ۱۲۰۰گرم تا ۲۰۰۰گرم تحویل دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.