رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا، دوشنبه با بیان این مطلب به ایرنا اظهار داشت: به استناد رای صادره در دویست و هفتاد و ششمین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موافقت خود را با راه‌اندازی مقطع دکتری تخصصی رشته طب سنتی ایرانی (Ph.D.) با ظرفیت پذیرش سه دانشجو برای یک دوره اعلام کرد.
علی اصغر خالقی افزود: هم اینک دانشگاه علوم پزشکی فسا دارای دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و بیش از یک هزار و ۳۰۰ دانشجو در رشته‌های دستیاری داخلی، دستیاری کودکان، دستیاری رادیولوژی، دکترای مهندسی بافت، پزشکی عمومی، کارشناسی ارشد رشته‌های فیزیولوژی، بیوتکنولوژی، بیوشیمی، پرستاری و بهداشت مواد غذایی و کارشناسی رشته‌های پرستاری، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل و هوشبری، کارشناسی بهداشت عمومی و کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی است.
همچنین معاون طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی فسا هم به ایرنا گفت: طب ایرانی در این دانشگاه از جایگاه ویژه و بسیار خوبی برخوردار است و با راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی در بیمارستان دکتر شریعتی شهرستان فسا از سال ۹۳، خدمات مختلفی از قبیل ویزیت متخصص طب ایرانی، فروش داروهای گیاهی، انجام اعمال یداوی (ماساژ، حجامت، فصد، زالو و ...) و آموزش سبک زندگی سالم در این مرکز به مراجعه کنندگان ارایه می‌شودو این مرکز علمی از دانشگاه‌های پیشرو کشور در طب سنتی ایرانی است.
محمد هاشم هاشم‌پور بیان کرد: از دیگر افتخارات گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی فسا در استان فارس و کشور، می‌توان به کسب رتبه اول پژوهشی و پژوهشگر برتر در بین گروه‌های طب ایرانی و همچنین کسب رتبه پیشرو و جایگاه برتر در حوزه‌های بهداشت و برنامه عملیاتی اشاره کرد. 
وی ادامه داد: عملیات احداث ساختمان نخستین سلامتکده طب ایرانی با استانداردهای مربوط به این رشته و معماری ایرانی- اسلامی، از سال۹۶ در شهرستان فسا آغاز شده که هم اینک بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشم پور اضافه کرد: این سلامتکده که شامل بخش‌های متعدد از جمله مطب ایرانی، بخش آبزن و ماساژ درمانی، بیوتراپی (زالو درمانی، لارو درمانی، زنبور درمانی و ...)، حجامت و فصد، آزمایشگاه، داروخانه، آموزشگاه و بخش‌های جنبی طب ایرانی از جمله شربتخانه است در بهار ۹۹ راه‌اندازی خواهد شد.
او گفت: جزییات بیشتر در مورد نحوه جذب دانشجو برای رشته تخصصی طب سنتی ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی فسا از طریق کارگاه مرتبط با این موضوع به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.