فرشید رستمی روز دوشنبه در همایش جشن همیاران برق در شهرستان استهبان خبر صرفه جویی ۸۷/۴ مگاوات انرژی برق توسط همیاران برق در تابستان سال جاری را اعلام کرد و گفت: درتابستان سال جاری با همکاری دانش آموزان و همیاران برق در سراسر استان فارس، در بخش خانگی ۸۷/۴ مگاوات در مصرف انرژی برق صرفه جویی به عمل آمدکه این میزان در مقایسه با میزان ۸/۲ مگاوات صرفه جویی انرژی  در سال گذشته، ۷۴ درصد رشد را نشان می دهد.

 رستمی،  با بیان اینکه در قرآن بر اسراف نکردن و پرهیز از مصرف بی رویه نعمت ها تاکید شده اظهار داشت: شدت مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست و متوسط رشد سالیانه مصرف انرژی برق بیش از ۷ درصد می باشد لذا باید به نحوی عمل شود تا با ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه، از مصرف بی رویه و هدررفت منابع ملی و انرژی جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسوول با بیان اینکه در سال جاری، آن دسته از مشترکین که الگوی مصرف در فصل تابستان رعایت کرده بودند، شامل پاداش خوش مصرفی شدند، گفت: در شهرستان استهبان حدود ۱۳ هزار مشترک شامل پاداش خوش مصرفی برق  شدند و ۷۵ میلیون تومان پاداش به آنان تعلق گرفت.

وی از تمامی مشترکین برق این شرکت درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف انرژی، این شرکت را در تامین برق پایدار برای کلیه مشترکین در اقصی نقاط این استان یاری دهند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان استهبان نیز با مثبت ارزیابی کردن طرح همیار برق در شهرستان ها گفت: این طرح جالب و ابتکاری که از سال ۹۴ کلید خورده است، توانسته نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانواده ها و کمک به صرفه جویی برق در بخش خانگی ایفا کند. 

حمیدرضا ایزدی، بیان داشت:طرح همیاران برق برای چهارمین سال متوالی است که درشهرستان استهبان برگزار می شود که  توانسته با جلب مشارکت دانش آموزان طی این سال ها دستاوردهای خوبی برای صنعت برق استان و شهرستان به همراه داشته باشد.

وی بر نقش مثبت و تاثیرگذار دانش آموزان به عنوان همیاران برق در جمع خانواده ها تاکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان با بهره مندی از آموزش هایی که به آنان ارائه شده است، توانستند به عنوان همیاران این مدیریت در خانواده ها عملکرد مثبتی داشته و سایرین را به رعایت الگوی مصرف بهینه و پرهیز از اسراف ترغیب نمایند.

این مقام مسئول با مطلوب  و موثر توصیف کردن همکاری سایر نهادها به ویژه آموزش و پرورش شهرستان استهبان دراجرای موفق برنامه های مدیریت مصرف سال جاری این مدیریت، اظهار داشت: نتیجه این همکاری ها و تعاملات سبب شد تا دانش آموزان بتوانند به طرز موثری برنامه های مدیریت مصرف را در خانه های خود به مرحله اجرا درآورده و نحوه صحیح، به جا و بهینه مصرف کردن انرژی برق را ترویج دهند.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.