احمد رحمانیان روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان فسا با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم باید فراگیر شود گفت: برخی بر این باورند که پیشگیری فقط بر عهده دستگاه قضایی،اطلاعاتی و انتظامی است در حالی که پیشگیری از وقوع جرم برعهده همه دستگاه ها و نهادها می باشد.

رحمانیان ضمن قدردانی از اقدامات فعالان عرصه پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی، آنان را سربازان جنگ نرم خواند و افزود: پیشگیری از وقوع جرم نیاز به برنامه ریزی  مناسب دارد و این امر  باید از طریق روش های نوین علمی پیگیری شود و استمرار یابد.

کاهش 12 درصدی طلاق در استان فارس 

وی در ادامه افزود: لازم است بین همه دستگاه ها و نهادهای امر پشگیری از وقوع جرم  مشارکت بین بخشی ایجاد شود و آثارآن ارزیابی شود که همه این موارد نیازمند افراد عالم، دلسوز و متعهد است که دراین شهرستان نمونه این افراد را مشاهده می‌کنیم و در سال جاری شاهد کاهش 12 درصدی طلاق بوده ایم و درسایر حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز شاهد توفیقات قابل توجه ای بوده ایم.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان این که برخی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، آن را از تمام انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند، عنوان کرد: بیشتر انقلاب‌ها یا به انحراف کشیده شده و یا به دیکتاتوری ختم شده اند است اما انقلاب اسلامی ایران هر روز پویاتر می شود که یکی از دلایل آن نفی قدرت شرق و غرب و عدم وابستگی این انقلاب به قدرت‌ها و حفظ استقلال است.

رحمانیان در ادامه افزود: از ویژگی‌های دیگر انقلاب اسلامی، جمهوریت و اسلامی بودن آن است، وجود نعمت ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر ویژگی‌های ماندگاری این انقلاب است و همین ویژگی‌ها سبب زنده ماندن انقلاب اسلامی شده است.

وی در ادامه به وقایع بعد از انقلاب مانند جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و غیره نیز اشاره کرد و گفت: تمام این وقایع می‌توانست در مسیر انقلاب مانع ایجاد کند اما به خاطر ویژگی‌هایی که بیان شد دشمنان جمهوری اسلامی ایران موفق به اجرای اهداف شوم خود نشدند و سرمایه اجتماعی، وحدت، ساده‌زیستی مسئولان به ویژه در ابتدای انقلاب، صداقت، تعهد، مسئولیت پذیری و غیره سبب ماندگاری  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده است تا نهال انقلاب به ثمر بنشیند و امروز این نهال به درخت تنومند و قدرتمندی تبدیل شده است که هیچکدام از قدرت‌های جهانی نمی‌توانند به آن آسیب‌برسانند و این نتیجه تلاش اقشار مختلف مردم است.

ایجاد یاس و نومیدی هدف دشمن است

رحمانیان با تأکید   بر بصیرت افزایی، گفت: ما شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف هستیم ، در حوزه‌های قضایی فسا و تمامی شهرستان‌های استان فارس دارای واحد قضایی مستقل هستند، گاهی شائبه ایجاد می‌کنند که نظام برای مردم کاری نکرده است در حالی که پیش از انقلاب عمده خدمات به چند شهر معطوف می‌شد، هدف راهبردی دشمن در این مقطع خاص و حساس ایجاد یأس و ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان، ایجاد دوقطبی‌ها و چند قطبی‌ها، سیاه‌نمایی، تفرقه‌افکنی و غیره است، بنابراین  لازم است در مسیر طراحی دشمن هوشمندانه عمل کنیم.

معاون قضایی دادگستری کل استان فارس در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث پیشگیری از وقوع جرم است که مدرک آن قانون اساسی است، پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد محیط سالم یکی از راه‌ های نجات ما از نقشه‌های دشمنان است. پی‌ریزی اقتصادی سالم، تامین حقوق همه‌جانبه زن و مرد و غیره یک نوع پیشگیری در حوزه اجتماعی است که در قانون اساسی نیز به آن ها اشاره شده است.

معرفی نماینده صالح یکی از راه‌های قوی شدن است

وی در ادامه سخنان خود به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: بحث پیشگیری از جرائم تخلفات انتخاباتی باید به طور جدی پیگیری شود، مردم سالاری دینی یکی از ویژگی‌های انقلاب و حضور مردم در انتخابات نیز یکی از جلوه های این مردم‌سالاری است ، باید قوی باشیم و یکی از راه‌های قوی شدن معرفی نماینده‌های صالح و سالم به مجلس است تا بتوانیم وابستگی به نفت را کم کنیم و خودکفا شویم.

این مقام قضایی با بیان اینکه با مجلس قوی و انقلابی می توانیم بر مشکلات فائق شویم  به ویژه مشکلات را کم کنیم، افزود:  نامزدهای انتخاباتی باید رعایت مر قانون، تبلیغات سالم و به دور از سیاه نمایی و عدم استفاده ازامکانات دولتی را در تبلیغات خود حتمأ مدنظر قرار دهند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.