این روزها در فارس صدایی جز دلسوزی و مهربانی با مردم از هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شنیده نمی‌شود، این نامزدهای انتخاباتی همه نوید حل مشکلاتی را به مردم فارس می‌دهند که هنوز هیچ برنامه ‌عملیاتی برای نحوه حل مشکلات ارایه نکرده‌اند و وعده‌هایشان تنها در حد یک شعار مطرح می‌شود.
از مجموع ۹۲۴ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس، ۳۵۵ داوطلب در ۱۵ حوزه انتخابیه استان موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان شدند که تعدادی از آنان پس از انتشار لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی از سوی فرمانداری‌های حوزه انتخابیه، انصراف خود را از عرصه رقابت انتخاباتی به ثبت رساندند.
بامداد پنجشنبه  ۲۴ بهمن‌ماه آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، تکاپوی تبلیغاتی برخی نامزدها به حدی بود که چند ساعت قبل از آغاز زمان تبلیغات رسمی، فعالان ستادهای انتخاباتی خود راهی خیابان‌های شهرها کردند تا اقلام تبلیغاتی را هرچه سریعتر نصب کنند و از رقبای خود در جلب آرای مردمی پیشی بگیرند.
برخی از نمایندگان فعلی مجلس نیز برای پیشی گرفتن از رقبای انتخاباتی خود، دستاوردهای دولت در طول‌ سال‌های مختلف در حوزه‌هایی همچون سلامت، عمران، فرهنگ، آموزش و غیره را با ساختن تیزرهای تبلیغاتی به نام خود ثبت و ضبط می‌کنند درحالی که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگارش قانون و نظارت بر حسن اجرایی قانون است نه کارهای اجرایی.
 
شعارها و وعده‌های نامزدها چیست؟
بررسی پوسترهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مختلف نشان دهنده آن است که هر یک از نامزدها، پوسترها و محتواهای خود را با یک شعارها تبلیغاتی منتشر کرده‌اند.
"هستیم بر آن عهدی که بستیم"، "ادامه تلاش برای خدمتی دوباره"،"پیش به سوی شیرازی فعال"، "تخصص در اقتصاد، تعهد در عمل"، "تجربه در مدیریت، تداوم در خدمت"ٰ، "اندیشه جوان برای آینده جوانان"، "ایرانم اینبار در دستان پر قدرت جوانان وطنم"ٰ، "مردم بخواهند، می‌توانند"، "با خدا مشورت کنید"، "فاطمی آمده‌ام تا زینبی خدمت کنم"، "ما باهم قادریم"، "مجلس انقلابی، از مردم و برای مردم"، "مدیریت تحولی با رویکرد عملیاتی" و "عدالت محوری، تامین آسایش اجتماعی" بخشی از شعارهای نامزدهای انتخابات است.
از دیگر شعارهای تبلیغاتی نامزدها می‌توان به "تعهد، تجربه، تخصص، شفافیت، ایمان به انقلاب پایبند به اصول"، "مردم بیدارند"، "مرد را در عمل باید شناخت نه در شعار"، "به امید مجلسی از جنس مکتب سردار دل‌ها"، "با جوانان کارها دشوار نیست"، "فصل دروغ و رانت به پایان رسیده است"، "دشمن رانت و فساد و پدیده شوم آقازادگی"، "مجلس قوی با نمایندگان قوی" و "سرباز کوچک مکتب حاج قاسم سلیمانی" اشاره کرد.
"با تجربه، با برنامه، شناخت نیازهای مردم و مسایل کشور"، "جوان گمنام انقلابی"، "سرباز زخمی جبهه مستضعفین"، "فرزند ایرانم و اهل عمل"، "تفکر عاقلانه، نگاه واقع‌بینانه، عمل خردمندانه"، "پاک باش و خدمتگزار"، "ما نسل جوان ز بالاییم و بالا می‌رویم"، "حامی جوانان، ورزشکاران و فرهنگیان"، "بی‌نقاب آمده‌ام"، "نه به دروغ‌،نه به رانت،نه به وعده‌های توخالی رنگ شده، نه به پول‌های کثیف" از دیگر شعارهای انتخاباتی است.
همچنین "جوانی از جنس شما، با مشکلات شما"، "همه باهم برای ایرانی سربلند"، "مرد را در عمل باید شناخت نه در شعار"، "میکروفن خاموش حوزه انتخابیه‌ام را در بهارستان روشن می‌کنم"، "کشاورز تحصیل کرده‌ای هستم که ۲۰ سال پنجه در خاک زده‌ام به امید زنده کردن خاک"، "از جنس مردم برای مردم"، "نه به رانت و فساد مالی، نه به تبعیض و فساد اداری، نه به فرسودگی و خستگی، آری به توانمندی و جوانی، آری به دانش و آگاهی، آری به صداقت و شفافیت" از دیگر شعارهای نامزدهای انتخاباتی در استان فارس است.
یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز نیز در پوستر انتخاباتی خود عکس پدر کارگرش را در کنار خود منتشر کرده و نوشته است: "پدرم مکتب مبارزه را از شما آموختم".
بهبود معیشت و اشتغال، پیگیری انتخاب مدیران اصلح و خبره در دستگاه‌های اجرایی، ارایه طرح‌ها و راهکارها جهت اشتغالزایی جوانان، رفع بوی مشتمئزکننده فاضلاب رودخانه به خصوص در جنوب شرقی شیراز، توسعه مسیر دوچرخه سواری، جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق شهری، ایجاد سیستم منظم به منظور مدیریت توریسم سلامت، شفاف سازی وضعیت مالی به صورت آنلاین، توجه ویژه به شفافیت و صداقت، تلاش در جهت بکارگیری توانمندی جوانان در امور اجرایی، حمایت از کسب و کارهای نوپا، اصلاح و بهبود قوانین و مقررات مرتبط با کسب و کار و توسعه اشتغال پایدار، تلاش در جهت بسترسازی قانونی برای رفاه و ارتقا سطح معیشتی و سلامت مردم به خصوص اقشار محروم و حمایت از ورزش‌های همگانی و قهرمانی از دیگر وعده‌ها و شعارهای نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس است.  
انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان فارس ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.