عنایت الله رحیمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح فرهنگسرای استاد محمد بهمن بیگی ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: آشنایی نزدیکی با ایلات و عشایر دارم که به این امر مفتخرم، صفا، صمیمیت ،شجاعت و بلند نظری از صفات برجسته عشایر است.

وی با ابراز خرسندی از احداث فرهنگسرای استاد بهمن بیگی،گفت: امیدواریم راه اندازی این ساختمان منجر به فعالیت‌های با ارزش و پر محتوا و گسترش عرصه فعالیت فرهنگی و اجتماعی عشایر این خطه را در پی داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به اهداف ساخت فرهنگسرای استاد بهمن بیگی، ترویج فرهنگ شهروندی را از برجسته ترین این اهداف دانست و افزود: بی تردید ترویج فرهنگ‌شهروندی گامی موثر در جهت بهتر زیستن  خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه  ارتقاء سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی از نیازهای امروز کشور است، عنوان کرد: فرهنگسرای بهمن بیگی می‌تواند مکانی برای تقویت یا تربیت سرمایه های اجتماعی باشد.

استاندار فارس  حمایت از گروه های جوان و راهنمایی آنها برای آموختن پیشه ها ،هنرها و فعالیت های اجتماعی را از دیگر اهداف راه اندازی چنین فرهنگسراهایی مطرح کرد و در ادامه گفت: غنی سازی اوقات فراغت فرزندان این شهر ،ارتقا مهارت اجتماعی آنها و آماده کردن محیط برای زیست بهتر شهروندان نیز بی تردید مد نظر سازندگان این فرهنگسرا بوده است.

‌استاندار فارس همچنین اعلام کرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  امور کتابخانه های عمومی استان فارس آماده تجهیز محتوایی و همکاری با معاونت فرهنگی شهرداری برای رونق فعالیت های فرهنگسرای بهمن بیگی هستند.

شهردار شیراز نیز  در ادامه این آیین گفت: احداث این فرهنگسرا افتخاری برای شهرداری و شورای شهر است که با اتخاذ رویکرد فرهنگی اقدام به ساخت مرکزی برای توسعه متوازن خدمات فرهنگی و اجتماعی سطح شهر کرده اند.

حیدر اسکندرپور اضافه کرد: افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی برداشتن گامی بلند برای توجه به فرهیختگان، فرزانگان و هنرمندان شهر است.

شهردار شیراز نوید داد: با حمایت هنرمندان و فرزانگان پروژه هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی به منطور زنده نگه داشتن نام این بزرگان آغاز می کنیم.

بزرگترین فرهنگسرای جنوب کشور

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین افتتاح فرهنگسرای استاد بهمن بیگی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سه طبقه بنا شده است.

اسماعیل صالحی احداث این پروژه را در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز دانست و عنوان کرد: عملیات عمرانی پروژه فرهنگسرای استاد بهمن بیگی از سال ۹۶ سرعت بالایی گرفت و در سال ۹۸ افتتاح شد و بزرگترین فرهنگسرای شیراز و جنوب کشور محسوب می شود.

همچنین در این مراسم خانواده مرحوم استاد بهمن بیگی و جمعی از دانش آموختگان آموزش عشایر از شهردار شیراز با اهدای لوحی تقدیر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.