حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری، دوشنبه در دومین همایش فعالان فرهنگی استان فارس که در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، بیان داشت: اگر چه سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسیده اما هنوز زنده است و از نشانه‌های آن تشییع عجیب ایشان و ابومهدی المهندس در استان‌های ایران است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی عملکردی خدایی داشت، گفت: او همیشه در میادین ذکر خدا را بر لب داشت و با آنکه نفر اول جبهه مقاومت بود همواره اهل راز و نیاز، اشک و نماز شب بود.

الحیدری، قدرت شهید حاج قاسم سلیمانی را نه در سلاح و لشکر قدس که در ایمان و اخلاص و اشک دانست.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی، کاریزمای سیاسی و اجتماعی داشت، اظهار داشت: شهید سلیمانی عاشق شهادت بود و تلاش چهل ساله او در میدان نبرد و ایستادن در مقابل آمریکا، داعش، جبهه النصره، طالبان و... ستودنی است.

این رهبر جبهه مقاومت عراق افزود: شهید قاسم سلیمانی همیشه در خط اول بود و در همه جا چه در سیاست، فرهنگ و چه در میدان نظامی علیه داعش شجاع بود.

وی با بیان اینکه اگر شهید حاج قاسم سلیمانی  و مدافعان حرم نبودند و به سوریه و عراق نمی‌رفتند، داعش امروز در ایران بود، گفت: داعش نماد رعب و وحشت است و ایستادگی در برابر داعش تنها مربوط به مردان خداست.

الحیدری، قیمت خون شهید حاج قاسم سلیمانی را گران دانست و اظهار داشت: انتقام سخت از شهادت حاج قاسم سلیمانی در همه جبهه‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و نظامی باید گرفته شود.

این رهبر جبهه مقاومت عراق ادامه داد: از ۸۲ کشور، تکفیری‌ها به سوریه آمدند و ۸۵ درصد سوریه را گرفتند و تا ۲۰۰ متری دیوار حرم حضرت زینب (س) رسیدند و این حرم مطهر در معرض نابودی بود اما در کل جهان تنها یک نفر گفت که اجازه نمی‌دهیم سوریه ساقط شود و آن یک نفر تنها مقام معظم رهبری بودند.

وی ادامه داد: سلیمانی‌ها، همدانی‌ها و حججی‌ها جلوی پیشروی داعش را در خاورمیانه گرفتند و در این میان نقش حاج قاسم در سوریه بی‌بدیل بود.

به گفته الحیدری، سه ضلع مقدس فتوای مرجعیت نجف، لبیک گفتن جوانان عراقی و حضور جمهوری اسلامی در شکست داعش در عراق موثر بوده است.

این رهبر جبهه مقاومت عراق اضافه کرد: ایران قلب جهان اسلام است و اگر نبود، جبهه مقاومت از کشمیر تا نیجریه گسترده نشده بود و مشاهده می‌کنیم که افراد در بحرین، یمن و سوریه عاشق ایران هستند.

وی افزود: هیچ کشوری در جهان اسلام مانند ایران صنعتی نیست و اگر نفت در کشورهای عربی تمام شود به مرحله بدویت باز می‌گردند.

رییس دانشگاه آزاد شیراز نیز در این همایش با اشاره به چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: خط مقاومت در مسیر تاریخ، همواره استوار و مسیر آزمایش بوده است.

محمدکاظم کاوه پیشقدم افزود: مسیر مقاومت، راه بشّرالصابرین است و مشخص می‌کند چه کسانی ایستاده‌اند و چه کسانی دچار تزلزل می‌شوند.

وی گفت: خرسندیم که ۲ ملت مسلمان ایران و عراق پس از سال‌ها که استکبار جنگ ایجاد کرده بود، با همدلی به  همسویی رسیده‌اند و ۲ نماد بزرگ از ایثار، پایداری و جهاد با نفس به مردم معرفی کرده‌اند.

بامداد جمعه (سیزدهم دی‌ماه ۹۸) سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

 پارلمان عراق روز یکشنبه (پانزدهم دی 98) با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمام نیروهای خارجی از این کشور رای داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.